הוזלה דרעי
הוזלה דרעיצילום: משה גולדשטיין (שימוש חופשי)

באפריל הקרוב כולנו נשלם פחות בתעריפי המים: חוק המים שעבר השבוע בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת יביא להוזלה משמעותית בתעריפי המים לכל משקי הבית בישראל.

בש"ס מספרים כי מדובר ברפורמה אותה הוביל יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, כחלק מהבטחת הבחירות של מפלגת ש"ס, ואף מימן אותה מהכספים הקואליציוניים של המפלגה – לא פחות מ-350 מליון שקלים.

לפי החוק החדש שזכה לתמיכת 51 ח"כים וללא מתנגדים, תעריף המים הבסיסי למשקי הבית ירד באפריל הקרוב ב־14.5%, בעקבות ביטול מרכיב המע"מ על תעריף המים לצרכנים פרטיים. לפיכך, יעמוד התעריף על 6.6 שקלים בלבד לקוב מים, לעומת 7.7 שקלים לקוב כיום.

בנוסף, החוק החדש מבטל את העיוות בתעריפי המים שהייה נהוג בין הקיבוצים למושבים, כאשר הקיבוצים היו זוכים לתעריפים זולים יותר מאשר המושבים בפריפריה. לפי החוק החדש, ועם אישור מועצת נציבות המים, צפוי להיות מונהג תעריף מים אחיד של 1.81 שקלים לקוב לכל החקלאים.

"כפי שהבטחנו וקיימנו להוריד את המע"מ על מחירי התחבורה הציבורית, כך בס"ד אנחנו מקיימים את ההבטחה להורדת המע"מ בתעריפי המים. התהליך לא היה קל והיה כרוך במאבקים לא פשוטים, אבל עמדנו על כך שגם הרפורמה במים תיושם ותעוגן בחוק, כך שיהיה קשה לשנותו בעתיד", אמר דרעי.

בדבריו הוסיף, "ההוזלות במים צפויים לחסוך כ-1,500 שקל לשנה ויותר עבור משקי הבית בישראל. מדובר במוצר צריכה בסיסי המהווה תשלום אינטגרלי בכל משפחה, ומשמעותי עבור משפחות נזקקות וברוכות הילדים. אני שמח לתקן את הדבר הזה לאחר 68 שנה ואף להקצות מיליונים מהכספים הקואליציוניים של ש"ס לטובת רווחת הציבור".