נוטעים לבבות בעזריאלי
נוטעים לבבות בעזריאליצילום: קרוב ללב

ט"ו בשבט בפתח, וגם השנה ייצאו אלפי פעילי 'קרוב ללב' בכל הארץ לחלק ערכות ייחודיות לשכניהם החילונים בבניין, בעבודה או סתם ברחוב.

הקושי הראשוני לדפוק בדלת לא מוכרת הוא בהחלט ברור. לקראת ט"ו בשבט יצא יעקב נמן, סמנכ"ל 'קרוב ללב', לקניון עזריאלי בתל אביב כדי לבדוק איך מרגיש 'הצד השני' כאשר דופקים בדלת, האם הם יזמינו את השכנים להיכנס ואם הם חוששים שהשכנים באו להחזיר אותם בתשובה.

"אם ידפקו בדלת, האם אזמין אותם להיכנס? ודאי, למה לא?", עונה אחד העוברים ושבים. "חגי ישראל שייכים לכל עם ישראל, חילונים ודתיים כאחד, וחשוב להכיר", עונה אחד אחר. לא קל לדפוק בדלת, האם באמת זה כל כך מפחיד כמו שזה נראה?

ארגון 'קרוב ללב' עוסק בקירוב לבבות בין דתיים וחילוניים, בסיוע ערכות ייחודיות לחגי ישראל, אותן מחלקים פעילי קרוב ללב לשכנים, לחברים בעבודה או סתם ברחוב. בנוסף, עוסק הארגון בחיבור בין בתי ספר חילוניים לדתיים בכל רחבי הארץ. לקראת כל חג, מפיק הארגון ערכה ייחודית ומקורית שנשלחת בדואר למנויים הקבועים או לפעילים שהזמינו את הערכה באופן חד פעמי.

יעקב נמן, סמנכ"ל 'קרוב ללב', אמר: "זו הייתה חוויה מיוחדת. המחסום הזה שיש בינינו הוא לא יותר ממחסום של קרח שאפשר להמיס אותו בן רגע. אני קורא לכל עם ישראל להצטרף למהפכה של 'קרוב ללב', להכיר ולפגוש את שכניהם ולבנות כאן אחדות אמיתית, אחדות של כל ישראל לב אחד".

משה וכטר, מנכ"ל הארגון: "הרעיון הוא ליצור רציפות של חיבור וקשר עמוק בין שכנים, לכל אורך השנה, בעיקר סביב חגי ישראל. זה עובד, והתוצאות מדברות בעד עצמן. ברוך ה' מאגר הפעילים שאחדותו של עם ישראל חשובה להם, הולך וגדל ואנו נשמח מאד להגדיל אותו עוד ועוד".