דגן בעמונה
דגן בעמונהצילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, קורא לראש הממשלה לזרז את הקמת הישוב החדש עבור תושבי עמונה.

"יש לברך את ראש הממשלה שהכריז על הקמת ישוב חדש כפי שסוכם. אני מבקש לזרז את הקמת הישוב. לא לאפשר לפקידים ולבירוקרטיה, שלא לומר להצהרות של גורמים כאלו ואחרים, להשפיע על הקמת הישוב הזה לאחר 25 שנים שבהם לא הוקם ישוב אחד ביהודה ושומרון. אין מוסרי מהמעשה הזה. ואין להפקיר את אחינו הגיבורים בעת הזו".

"יומיים לאחר עקירתו של הישוב עמונה, התחושות עדיין קשות ואיומות, עברתי במהלך הגירוש מבית לבית עם ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ שולי מועלם, וח"כ אורן חזן כדי לוודא שהדברים לא יוצאים משליטה משני הצדדים וכדי לוודא שלא מכים את הנוער והמבוגרים שהתנגדו לפינוי. התחושות הן קשות ביותר והחזירו אותי באופן אישי למראות מלפני 11.5 שנים עת גורשתי משא-נור. מראות שחשבנו שלא נראה יותר.

עכשיו אנחנו צריכים להתחזק, תושבי עמונה וכלל ההתיישבות ותושבי מדינת ישראל, הממשלה עכשיו צריכה לעשות תיקון. והתיקון הוא תנופת בנייה ביו"ש, והקמה באופן מיידי של הישוב החדש. זו התשובה הנכונה וזה המעט שצריך לעשות". ביום חמישי נפגש דגן עם רוה"מ, והם שוחחו בנושא.

דגן היה שותף לבניית המתווה ולבקשתו אחד הסעיפים בהסכם יהיה הקמת ישוב חדש אם בג"ץ לא יקבל את העתקת הישוב סמוך לישוב עמונה עצמו. דגן קרא לגורמים השונים לעמוד בסיכום לקיימו באופן מיידי ודחוף. "זה נכון גם כתשובה ציונית למה שקרה כאן, גם במישור הערכי כלפי המשפחות שחייהם נהרסו וגם אמירה ברורה של הנהגה ישרה שיודעת לעמוד בדבריה". סיכם