השר שטייניץ השבוע
השר שטייניץ השבועצילום: טוב רואי

בהר חברון ביקר השבוע שר התשתיות האנרגיה והמים יובל שטייניץ שאותו ליווה ראש המועצה האזורית יוחאי דמרי.

הסיור החל בחווה הסולרית הראשונה והגדולה ביהודה ושומרון ואשר ממוקמת באזור תעשייה ב'מיתרים', חוות הקולטים פרושה על שישים וארבע דונם ופועלת מזה שנה בהצלחה. בשל תנאי מזג אוויר האופטימליים מייצרת החווה חשמל לכאלפיים בתי אב שנמכרים לחברת החשמל, החווה הוקמה ביוזמת החברה לפיתוח הר חברון.

לאחר מכן ביקר בכפר הסטודנטים ביישוב שמעה שם שוחח עם הסטודנטים, השר שהיה מרצה באקדמיה הבטיח לחזור ולהרצות במקום על מתווה הגז עליו היה אחראי.

בהמשך צפה השר על יישובי הציר המזרחי וראה את מיקומה האסטרטגי של הר חברון שצופה על השפלה ועל מדבר יהודה, כמו כן צפה בהיקפי הבניה הבדואית והערבית הלא חוקית באזור שלמרות עתירות רבות לבג"צ נמצאת במקומה.

באתר המורשת הלאומי בסוסיא, שם ביקר שטייניץ לראשונה התפעל מאוד מאיכות הממצאים שישנם במקום ואמר שפסיפס המנורה גדול ויפה יותר מהרבה אתרי שימור אחרים ומעיד יותר מכל על זיקתנו למקום. השר הבטיח שיחזור לבקר בסוסיא יחד עם בני משפחתו.

את הביקור חתמו בפגישת עבודה במועצה בה העלו נושאים הקשורים למשרדו, בפגישה העלה יוחאי דמרי ראש המועצה בקשה למשוך לאזור צינורות גז עבור המפעלים בהר חברון, השר שטיניץ ענה כי העניין עומד כעת לפתחו של הצבא ובזמן שזה יאשר משרדו יפעל להקמת התשתית כביתר חלקי הארץ.

השר שטייניץ אמר בהר חברון כי "גם לאחר מאה שנה טרם הגענו לנחלה ולמנוחה. אתגרים רבים לפנינו ואנו נכונים לסייע להתיישבות" עוד אמר השר ביחס לאירועי השבוע כי "מי שרואה את המציאות בשטח בהר חברון ובנתיב האבות מבין את האבסורד הזועק לשמים ביחס לפינוי עמונה".