שכונת קרית יובל. ירושלים
שכונת קרית יובל. ירושליםפלאש 90

המאבק נגד חילולי השבת בבירה: לאחר ש'פאב המפלצת' בשכונת קרית יובל בירושלים פתח שעריו בשבת האחרונה ובמימון מינהלת 'יובלים' ולמרות אזהרות עירית ירושלים, דורשים החרדים לפקח על העברות התקציביות לבתי עסק המחללים שבת במועצת העיר שם הכוח החרדי בעירייה זוכה לרוב.

"נדרוש את שינוי שיטת ההעברות התקציביות למינהלים", הסביר חבר מועצת העיר יוחנן וייצמן (יהדות התורה) ודבריו צוטטו הבוקר בעיתון החרדי 'המבשר', "וזאת לאחר שנמצא, כי ראש העיר ולשכתו ניצלו יתר על המידה את בקשתו מהנציגים כי העברות "קטנות" של עד 50,000 שקל ידונו ב'וועדת מסירת עבודות הפטורות ממכרז", בה יש לברקת שליטה כמעט מוחלטת. עם סיום שנת 2016, התברר כי המינהלים קיבל באמצעות וועדה זו מיליוני שקלים מבלי שלנציגים החרדים הייתה יכולת למנוע זאת.

לדבריו, בכוונת הנציגות החרדית בעירייה לדרוש בדיקה משפטית להעברות הללו שלטענתה לוקה בהיעדר שקיפות. אולם, במקביל ומבלי להזדקק לתוצאות חוות הדעת, הם מתכננים לנצל את משקל כוחם הפוליטי ולדרוש שכל העברות התקציביות, בכל סכום שהוא, יידונו אך ורק בוועדת הכספים ובמועצת העיר.

"הדגש על מועצת העיר אינו מקרי", מסביר העיתון, "הרכב החברים בוועדת הכספים אינו משקף את משקלם היחסי של הסיעות החרדיות והדתיות במועצה. כך סיעת ש"ס למשל שסובלת מייצוג חסר בוועדה. על כן, במידה והדרישה לשינוי ההרכב בוועדה לא תתקבל, ידרשו הנציגים להעביר כל תקצוב בעייתי אל מועצת העיר, שם יש להם רוב לסכל באמצעותו את תקצובם של מינהלים סוררים כמינהל 'יובלים'".

ביום שישי האחרון ביקר צוות פיקוח עירוני בפאב 'המפלצת' ונתן למקום דו"ח התראה לפני הוצאת צו סגירה, במידה והמקום יהיה פתוח בשבת. אולם המקום היה פתוח בשבת האחרונה.

"נגמרו הזמנים בהם מינהלים חיללו שבת ונהנו מתקצוב רגיל", מסביר סגן ראש העיר יוסי דייטש, "נעמוד על כך בכל תוקף, ובמקביל להתקדמות דיוני 'הוועדה לבחינת פרצות הסטטוס קוו בירושלים', נוודא במועצת העיר שמינהלים סוררים כמו 'יובלים' יהיו מוכרחים ליישר קו וללכת בתלם, ולא – הם לא יזכו לתקציב מהעירייה", אמר.