רן בן שמעון, פוטר מבית"ר
רן בן שמעון, פוטר מבית"רצילום: פלאש 90

אחרי 21 מחזורים בליגת העל שבכדורגל, זה סוף סוף קרה. רן בן שמעון, מאמן בית"ר ירושלים פוטר מתפקידו כשתחת אימונו ניצחו הירושלמים רק שבעה פעמים והשיגו 31 נקודות בלבד שמיקמו אותם במקום החמישי בטבלת ליגת העל שבכדורגל.

פיטוריו של בן שמעון מגיעים לאחר עוד תוצאת תיקו חלשה ומשמימה מול המדורגת במקום ה-11 בטבלה, בני יהודה אמש, כשקדמו לזה תוצאות רעות לא מעטות העונה בליגה הבכירה.

לצד זה, בן שמעון ייזכר כמי שהעלה את הירושלמים לשלב השיא שלהם במפעל הליגה האירופית בתחילת העונה, אך לא הצליח להתמודד עם הלחץ של הקהל הירושלמי והפגין חוסר משמעת בולטת בחדר ההלבשה ועל כר הדשא.

מבית"ר נמסר כי, "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ורן בן שמעון החליטו בעצה אחת להיפרד. בשיחה שנערכה הבוקר בין הבעלים אלי טביב לרן בן שמעון החליטו השניים כי נכון יהיה להפסיק את ההתקשרות בין הצדדים. המועדון מודה לרן על הדרך המשותפת ומאחל לו בהצלחה".

קפטן הקבוצה דן אייבינדר אמר "כבר עברתי מאמנים שעזבו, התפטרו או פוטרו, אך מעולם לא פגשתי במישהו שעושה זאת בדרך מכבדת כל כך ומעוררת כבוד".

עוד אמר הקפטן הירושלמי, באסיפת הקבוצה המשותפת עם בן שמעון והשחקנים, "אני רוצה להודות לרן, אני יודע אולי יותר מכולם כמה היה חשוב לרן שנצליח כקבוצה וכל שחקן באופן אישי. רן עוזב אותנו כשאנחנו במקום טוב, עשינו איתו הישג במסגרת האירופית כפי שלא נעשתה מעולם במועדון הזה ואני מאמין שרן ייקח איתו את הדבר הזה הלאה וגם אנחנו. אנחנו נגיעה ממקום שמבטיח העפלה לאירופה ואפשרות לקחת תואר למועדון אחרי הרבה שנים ואני מקווה שנעשה זאת כי גם לרן יהיה חלק בהצלחה כזאת. מכאן והלאה האחריות המלאה על כל מה שקורה היא עלינו השחקנים כיוון שהבעלים מספק לנו את כל התנאים להצלחה".

כאמור, לצד ההישג היפה באירופה, בן שמעון לא הצליח בליגה הבכירה עם הירושלמים, כשלראשונה חיבר שני ניצחונות רצופים רק לאחרונה, בחודש ינואר האחרון. תוצאת התיקו אמש מול בני יהודה הינה השלישית בחמשת המשחקים האחרונים, וגם הבעלים אלי טביב הבין כי החילוף בעמדת המאמן מוכרח.

מי שיתפוס את מקומו של בן שמעון בעמדת המאמן ככל הנראה הוא שרון מימר, שפוטר רק לאחרונה מאימון הפועל כפר סבא.

ביום שלישי הקרוב, תשחק בית"ר בשלב רבע גמר גביע המדינה שבכדורגל מול עירוני קריית שמונה, במשחק הראשון מבין שניים, שיתקיים באצטדיון טדי שבבירה. הפסד יחרוץ את גורל העונה של הירושלמים.