ריבלים עם חלק מהתלמידים
ריבלים עם חלק מהתלמידיםצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח היום (ראשון) בבית הנשיא כ-150 מתלמידי "בית הספר הבינלאומי למזרח תיכון", EMIS.

בית הספר מקדם שלום בר קיימא במזרח התיכון דרך חינוך, טיפוח הבנה בין תרבותית וקידום מנהיגות אישית וחברתית של תלמידיו.

תלמידי בית הספר מגיעים מישראל, בהם יהודים וערבים, ומעוד כ-40 מדינות שונות בהן: אלבניה, בוליביה, ברזיל, קמבודיה, קנדה, סין, קולומביה, קוסטה ריקה, דנמרק, אקוודור, אתיופיה, הודו, קזחסטן, מרוקו, פולין, רוסיה, דרום אפריקה, סרי לנקה, טנזניה, תאילנד, טורקיה, ארה"ב, בריטניה, וייטנאם, תימן ועוד.

התלמידים הגיעו לבית הנשיא לאחר שקיימו סמינר בן שלושה ימים על ירושלים. "כצעירים, החלטתם החלטה אמיצה. החלטתם להגיע לישראל, לחיות וללמוד עם אנשים שאתם לא מכירים ועשיתם זאת מכיוון שאכפת לכם מהעתיד", אמר ריבלין לתלמידים.

הוא התייחס לסמינר הלימודי שחוו בירושלים, והוסיף: "ירושלים היא ביתם של רבים וקדושה לכולם. ירושלים היא מיקרוקוסמוס של היכולת שלנו לחיות יחד במדינה הזו, באזור הזה ואולי בעולם כולו. על כולנו להבין, ערבים ויהודים, שבארץ הזו לא נגזר עלינו לחיות יחד אלא נועדנו לחיות יחד. משימת השילוב בין הקהילות והשבטים שלנו בישראל, היא לאומית. כאן, בבית הנשיא, אנו מכנים משימה זו – בניית 'תקווה ישראלית' ואנו נחושים לחדש אותה. זו משימה קשה לביצוע, אבל אנו מאמינים כי הדבר אפשרי".

במהלך האירוע סיפרו תלמידים מבית הספר על הלימוד המשותף והחוויה החברתית הייחודית. אמין חאג' יחיא, בן 17 יליד שועפאט המתגורר בטייבה, סיפר: "אני פלסטיני ואני ישראלי וזוהי אינה סתירה. אני גאה בהיותי גם וגם, בהיותי חלק מחברות שכל כך הרבה פיתוח ותרבות מוטמעות בהן".

אמין אמר עוד כי "האחריות לטפח את חיוניות שני הצדדים, הפלסטיני והישראלי, מתחילה בקשרים, בבניית שלום מתמשך הנבנה על אותם ערכים שעליהם בית הספר שלנו מבוסס - דו קיום, יציבות, חירות, שוויון, חינוך וחדשנות.

''אדוני הנשיא, אנו חייבים להבין את החשיבות של הזדמנויות כלכליות משותפות ומיזמי סטארט-אפ כאמצעי לשיתוף פעולה ופיתוח הדדי. רק כאשר שני הצדדים עובדים יחד תוך חינוך משותף, חולקים חוויות אישיות ומתן עזרה בהתפתחות האחד לשני, נסלול את הדרך לשלום", הוסיף אמין.