למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: רויטרס

האישה שהותקפה על-ידי אנטישמי ברכבת התחתית בניו יורק סיפרה לאתר ה"דיילי ניוז" על מה שאירע והודתה לשני גברים אלמוניים שסייעו לה להיפטר מהתוקף.

על פי בקשתה, האישה לא זוהתה בשמה, אולם נמסר שהיא בת 25 ומועסקת אצל חבר מועצת העיר. מהדיווח לא ברור אם היא יהודיה או לא. נכתב שהיא לא חונכה כיהודיה, אבל אימצה את מנהגי היהדות בעקבות בעלה היהודי.

"לפחות ניו יורק לא איבדה את כל הקסם שלה", אמרה. היא סיפרה שהיתה בדרכה הביתה מהעבודה ביום שני ועלתה על הרכבת בקו C. התוקף עלה באחת התחנות הבאות, והחזיק חוברת עם צלב קרס וצילום של אדולף היטלר.

הוא החל לצעוק בגרמנית, הצדיע במועל יד ואז התקרב אל האישה, שהאזינה למוזיקה באוזניות. לדבריה, ייתכן שראה מדבקת תמיכה בהילארי קלינטון על מחברת שהחזיקה.

"הוא הצמיד את פניו לשלי, במרחק שני ס"מ, וצעק עלי", סיפרה. "הוא קרא לי יהודייה מלוכלכת. הוא גם צעק 'הייל נוער היטלר'. ואז הוא דחף אותי".

בשלב זה, סיפרה, "היו שני גברים שדי התערבו". הם אמרו לו "take a walk" ("תצא לטיול": המקבילה של "יאללה תתחפף" בישראל). "אני לא מכירה אותם, ולדעתי זה ממש מגניב", הוסיפה. "זה בהחלט נתן תחושה של ביטחון".

החשוד נמלט, והאישה התלוננה במשטרה – אולם מאז יום חמישי חדלה לשתף פעולה עם החוקרים.