שותלים
שותליםצילום: אידית דרויאן

בטקס חגיגי, במסגרת נטיעות ט"ו בשבט, ניטעו היום (ראשון) כ-2000 עצי חורש בוואדי עין כרם שנתיים לאחר השריפה הגדולה שהשתוללה באזור.

בטקס השתתפו סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, יו"ר קק"ל דני עטר וסגנית ראש עיריית ירושלים יעל ענתבי.

בין הנוטעים היו גם כ- 90 סטודנטים מאוסטרליה שהגיעו במיוחד כדי לקחת חלק בנטיעות, וכן ילדי שכונת עין כרם מבית הספר היסודי.

ואדי עין כרם נשרף לפני כשנתיים בשריפה גדולה שכילתה כ-197 דונם. על פי תורת ניהול היער של קק"ל, בשנים הראשונות לאחר השריפה לא נעשית עבודה ביער ומתאפשר שיקום טבעי. יערני קק"ל ניצלו את פרק הזמן הזה לשיתוף תושבי ירושלים בתהליך תכנון היער.

שיתוף הציבור נעשה במסגרת מדיניות של קק"ל בשנים האחרונות לקידום יערות קהילתיים, במסגרת זו הוקמו 15 יערות קהילתיים ברחבי הארץ, בהם תכנון היער והעבודות בו נעשות בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית והתושבים.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "אנחנו נוטעים היום עצים ביער עין כרם, מול יער האומות, יער שחווה שריפה נוראית. אנחנו נוטעים יחד עם תלמידים מישראל ומאוסטרליה כדי לסמל את עוצמתו של עם ישראל, בארץ ישראל. על אף כל הניסיונות שאנחנו חווים לסלק אותנו מארצנו, אנחנו חוגגים את ט"ו בשבט בנטיעת יער קהילתי, ששותף לו עם ישראל, מישראל ומהתפוצות.

כשהסופר מארק טווין הגיע לישראל עברו שלושה ימים עד שמצא עץ ליהנות מצילו. היום זכינו וארץ ישראל מלאה בעצים, וכשעצי ישראל נותנים פריים בעין יפה זהו אחד מסימני הגאולה. מגיעות ליו"ר קק"ל דני עטר ולעובדי קק"ל תשבוחות גדולות על עבודתם".

יו"ר קק"ל, דני עטר: "קק"ל היא שותפה של החברה הישראלית כבר 115 שנה, והמקום הזה מייצג שותפות שלנו עם עיריית ירושלים ותושבי עין כרם למען יער עין כרם. אנו מזמינים את הציבור הישראלי להיות שותף שלנו באירועי ט"ו בשבט בכל רחבי הארץ. ט"ו בשבט זה לא רק חג לאילנות, זהו חג שבו החברה הישראלית פוגשת את היערות והפארקים. בשנה האחרונה הריאות הירוקות של ישראל ידעו שריפות קשות, זו העת לצבוע את ישראל בירוק, לטעת עץ באדמה ופעילות חברתית בלב".