מושל אילינוי, ברוס ראונר
מושל אילינוי, ברוס ראונרצילום: רויטרס

מושל מדינת אילינוי שבארה"ב הזהיר את האיחוד האירופי והבהיר כי אם חברות אירופאיות יחרימו את ישראל, אילינוי ומדינות אחרות בארה"ב יחרימו אותן.

במכתב ששיגר המושל, ברוס ראונר, לנשיא המועצה האירופית, דונלד טאסק, הסביר ראונר כי החוק באילינוי אוסר על תוכניות הפנסיה של המדינה להשקיע בחברות המחרימות את ישראל.

המושל התייחס גם להחלטה מס' 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם נגד הנוכחות הישראלית בשטח ששוחרר ב-1967. לאחר שהדגיש כי החוק מתייחס גם לחרם על חברות הממוקמות ב"שטחים שבשליטת מדינת ישראל", הבהיר ראונר כי "כל ניסיון של האיחוד האירופי להורות או לעודד חברות (כולל מוסדות כלכליים) בתוך תחת שיפוטו, להשתתף בפעילות שכזו... עלול לחשוף חברות אירופאיות לסכנה של הפרת חוקי אילינוי.

ראונר ציין כי מדינתו היתה הראשונה שהעבירה החוק נגד החרם על ישראל, בחודש יולי 2015, אך מאז הצטרפו אליה מדינות נוספות. "אני קורא למועצה לחשוב היטב בטרם תנקטו כל פעולה נוספת לגבי החלטה 2334 של מועה"ב של האו"ם, משום שפעולה שכזו עלולה לאלץ את אילינוי לבטל את השקעתה בחברות המבוססות באיחוד האירופי", אמר.

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי עד כה, העבירו לפחות 10 מדינות בארה"ב חוקים נגד חרם על ישראל, ורובם חלים גם על חרם נגד תוצרי יהודה ושומרון.