האוניברסיטה גדלה, המשפחתיות נשארת

קצב הצמיחה של אוניברסיטת בר-אילן בשנים האחרונות הוא המהיר בין האוניברסיטאות בישראל. בקמפוס רמת-גן ובמכללות שבערי הפריפריה, הפועלות בחסותה, לומדים כ-30,000 סטודנטים.

המרקם האנושי שיוצרים הסטודנטים וחברי הסגל משקף את פני החברה הישראלית, ובו יהודים דתיים וחילונים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, ילידי הארץ ועולים חדשים. כך נוצרת בקמפוס אווירה ייחודית, המעודדת פלורליזם, החלפת רעיונות וקבלת האחר.

מצוינות במחקר ובהוראה

אוניברסיטת בר-אילן מטפחת בהתמדה את המצוינות האקדמית במחקר ובהוראה. 24 פרסי ישראל, שהוענקו לאורך שישים שנותיה לחוקרי האוניברסיטה בתחומי היהדות, החינוך, הספרות, החברה והמשפט, הם פרי המצוינות הזו.

בנוסף, החתירה המתמדת להצטיינות מניבה פרסים, מענקי מחקר רבים והכרה בין-לאומית, שזוכים בהם חוקרי הרפואה, הכימיה, הפיזיקה, הרובוטיקה, מדעי המחשב והחוקרים במכוני המחקר באוניברסיטה.

בין החידושים המדעיים האחרונים שיצאו ממעבדות בר-אילן

• עדשת מגע המורכבת על קרנית העין ומאפשרת ראייה לעיוורים
• סוללת אלומיניום-אוויר הנטענת במים ומאריכה את טווח הנסיעה של המכונית החשמלית
• טכנולוגיה העושה שימוש בננו-חלקיקי זהב לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן ולטיפול בה
• ננו-רובוטים המוחדרים למערכת הדם ומשמשים לריפוי מחלות ממאירות
• טכנולוגיה לציפוי בדים בננו-חלקיקים, המונעים זיהום חיידקי של הבד
• מערכות טכנולוגיות מתקדמות להגנה מפני מתקפות סייבר
• נבחרת רובוטים היודעים לקבל החלטות ולפעול בשיתוף פעולה כדי להשיג מטרה. נבחרת זו מייצגת את האקדמיה הישראלית בתחרויות הרובוקאפ היוקרתיות בעולם.

בר-אילן קולטת לשורותיה מדענים מהשורה הראשונה, משתפת פעולה עם חוקרים מובילים במוסדות אקדמיים בצפון אמריקה באירופה ובאסיה, ומציבה את רוח החדשנות המדעית הנושבת בה על סדר היום המדעי הבין-לאומי.

לאוניברסיטת בר-אילן תוכניות אקדמיות שונות העוסקות בנושאי ביטחון במזרח התיכון ומחוצה לו. התוכנית ליישוב סכסוכים במחלקה ללימודי המזרח התיכון והסדנה לדיפלומטיה ציבורית בבית הספר לתקשורת הן שתיים מהן. כישורי הדיפלומטיה הציבורית הנרכשים בסדנה, מיושמים על ידי חברי הסגל והסטודנטים בישראל ובחו"ל, ומשמשים כלי חשוב במאבק נגד הגורמים הבין-לאומיים התומכים בדה-לגיטימציה של מדינת ישראל.

מעורבות חברתית

המעורבות החברתית היא חלק בלתי נפרד מפעילותה של האוניברסיטה. סטודנטים רבים, לצד חברי סגל, פועלים בקליניקות לטובת הקהילה, שמפעילה בר-אילן בתחומי אופטומטריה, פסיכולוגיה, משפט ובנושאי רווחה נוספים. המחויבות לערכי היהדות והציונות באה לידי ביטוי במגוון רחב של כנסים, ימי עיון וטקסים שמקיימת האוניברסיטה עבור הקהילה, לציון חגים ומועדים חשובים אחרים.

שותפים במאמץ הסייבר

אבטחת המידע הוא תחום אחר, שנחיצותו גבוהה בתקופה זו של מתקפות סייבר וטרור אינטרנטי. מומחי בר-אילן במתמטיקה, קריפטולוגיה, מחשבים והנדסה מפתחים טכנולוגיות המיועדות ללחום בתופעות אלה. בנוסף, חוקרי הבינה המלאכותית תורמים לפיתוח מערכות ממוחשבות המקשות על פצחנים לפרוץ את אמצעי ההגנה המוצפנים של המערכות החיוניות.

אלה ועוד: חוקרי בר-אילן המתמחים בתחום הרובוטיקה שוקדים על פיתוח מערכות חדשניות ליישומים ביטחוניים, כמו משימות פטרול של צוותי רובוטים, יצירת סוגים חדשים של קריפטוגרפיה ובניית מערכות חישה לווייניות המופעלות מרחוק ומספקות נתונים חיוניים שאינם נגישים כיום.

להרשמה לאוניברסיטה לחצו כאן