פרופ' אמיר חצרוני
פרופ' אמיר חצרוניעצמי

במפלגת העבודה סוערות הערב (שני) הרוחות בעקבות הודעתו של הפרופ' אמיר חצרוני כי התפקד למפלגה ויתמוך בח"כ עמיר פרץ בבחירות לראשות המפלגה.

חצרוני מסר את הודעתו בפוסט בפייסבוק, שבו תירץ בכתיבתו הייחודית מדוע עשה את הצעד. "שלא תהיה אשליה שיש לי הערכה כלשהי לעמיר. מה יש להעריך בחובב קבבונים עם אנגלית של בית ספר יסודי, שאין לו אפילו תואר ראשון ממכללה? אילו זה היה תלוי בי, עמיר פרץ ודומיו היו נשארים להירקב בבטחה במרוקו, אך את המציאות הדמוגרפית אי אפשר לשנות".

הוא המשיך וכתב, "עדיף היה שהמנטליות הלבנטינית תישאר בלבנט, ושבמקום אנשים שצועקים קו-לו-לו ודופקים בהתלהבות על דרבוקה שירים של מעלימי מס ששם משפחתם מתחרז עם מרץ, יחיו פה רק אנשים שמדברים בנימוס, משלמים מס כחוק ומנגנים את שופן - אבל זה כבר לא יקרה".

לדבריו, "השמאל נכשל שוב ושוב בבחירות, כי במקום לרוץ עם מנהיג עממי שידבר לעם בשפתו, אנחנו מתעקשים על פוליטיקאים עם דוקטורט מקולומביה כמו אראל מרגלית, עורכי דין מהשורה הראשונה כמו בוז'י הרצוג או בחורה כמו שלי יחימוביץ' שכתבה ספר או שניים. אין לי כלום נגד דוקטורים (אני כידוע פרופסור) או סופרים (גם אני כתבתי), אבל את הבחירות מכריעים תושבי עיירות הפיתוח, שהספר האחרון שקראו היה אלפוני לכיתה א'. הם מצביעים ימין ואנחנו נתקעים עם הכיבוש".

"אילו השאלה היתה עם מי מעניין לתפוס שיחה אינטלקטואלית, עמיר פרץ היה האופציה האחרונה. לדבר איתו על מהות החיים זה כמו לדבר עם ירקן על מכניקת הקוונטים - אבל בבחירות, משתתפים למרבה הצער גם ירקנים שבוחרים ליכוד וש"ס. בשביל להשיג את הקולות שלהם חייבים את עמיר פרץ - עם כל הכאב שכרוך בכך", סיכם חצרוני.

בסביבתו של ח"כ עמיר פרץ לא אהבו ממש את התומך החדש. הח"כ עצמו אמר, "כנראה מדובר בבדיחה רעה. חצרוני בכל אופן טעה בכתובת. העבודה מפלגה ערכית שדוחה גזענות. אמיר חצרוני אינו מתאים לעבודה ובוודאי שאינו מתאים לי".

אחר כך פירסם פוסט משלו בפייסבוק בו כתב, "הבוקר הגיעה לידיעתי טענה ולפיה פרופ' אמיר חצרוני הצטרף למפלגת העבודה ובכוונתו לתמוך בי. הייתי משוכנע כי מדובר בבדיחה רעה. מיד פרסמתי הודעה כי חברותו ותמיכתו אינן הולמות את ערכי המפלגה ובמיוחד אינן הולמות את ערכיי. ואולם, התברר לי כי הגזען החשוך הזה פרסם פוסט (מבחיל) ובו הסביר כי אכן התפקד למפלגת העבודה וכי בכוונתו לתמוך בי".

"פניתי למזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני ודרשתי כי יפעל למניעת הצטרפות של חצרוני ולפסילתה. מפלגת העבודה היא מפלגה ערכית אשר בין מטרותיה שוויון, צדק חברתי וחתירה לשלום. אנחנו מפלגה המכבדת את האדם וזכויותיו באשר הוא אדם, ללא הבדל דת, גזע, העדפה מינית או לאום. מטרות אלה הפוכות מעמדותיו של אותו גזען חשוך. חצרוני תאב פרסום ולא בוחל בשום אמצעי על מנת להשיג את ליטרת הפרסום בה הוא חפץ ואין שום סיבה לאפשר לו לנצל את מפלגת העבודה להפצת דברי השנאה והגזענות שלו", לשון הפוסט של פרץ.

מזכ"ל העבודה החדש, ערן חרמוני הגיב גם הוא לדברים ואמר, "ראשית אני דוחה את דבריו הגזעניים של חצרוני. אבהיר כי האיש לא הגיש טופס התפקדות ולמעשה לא התפקד למפלגת העבודה. אם הוא יתפקד, אני מתחייב כי אפעיל את סמכויותיי כמזכ"ל מפלגת העבודה ואמנע את הצטרפותו. אדם כחצרוני, על דעותיו החשוכות והגזעניות, אינו ראוי להימנות כחבר מפלגת העבודה ואין בינו לבין ערכי תנועת העבודה דבר וחצי דבר".