שר התיירות הטורקי עם השר לוין, הבוקר
שר התיירות הטורקי עם השר לוין, הבוקרצילום: חן גלילי

ההתחממות ביחסים עם טורקיה, לא משנה את העובדה שקיימות מחלוקות רבות, בעיקר בזירה המדינית, בין שתי המדינות.

שר התיירות הטורקי, נאבי אבג'ה מבקר היום (שלישי) בישראל, כאורחו של מקבילו השר יריב לוין - בביקור ראשון של שר טורקי מאז נחתם הסכם הפיוס בין המדינות.

האורח התייחס לשאלות עיתונאים - וענה כי הוא מודע לכך שבישראל אין תמימות דעים בנוגע לחוק ההסדרה.

"אנחנו יודעים שיש מחלוקת בישראל בנושא הזה. אנחנו מקווים שבית המשפט יתערב ובסופו של דבר יקבל את ההחלטה הנכונה, על פי החוק הבינלאומי", אמר השר ברומזו שטורקיה מקווה שהחוק יבוטל.

הוא ציין כי לדעתו חמאס בעזה אינו מעוניין להסלים את המצב מול ישראל, ונלחם בארגונים קיצוניים שמנסים להפר את השקט.

השר לוין אמר לאורחו, "אני מברך אותך על בואך לישראל. זהו הביקור הראשון של שר טורקי אחרי נירמול היחסים בין שתי המדינות. זהו ביקור חשוב ולא מקרי של שר תיירות, משום שהתיירות היא דרך מעולה להכיר אנשים, לחזק את החיבור ביניהם ובאמצעותה ניתן גם להפוך את הקשר בין המדינות טוב יותר ופורה יותר".

לדבריו, "היחסים הבילטארליים בין ישראל לטורקיה הם מרכיב חיוני לייצוב האיזור ולייצור תנופה כלכלית. ביקורו של עמיתי הטורקי יביא לשורה של מהלכים שיחזקו את היחסיים האסטרטגיים בין ישראל לטורקיה, שיש להם חשיבות עצומה הן מבחינה גיאו-פוליטית והן מבחינה תיירותית".

שר התיירות הדגיש כי "אנו עדים לעידן חדש בתיירות לישראל: גידול בתקציבים ובמשאבים שמושקעים בתחום שמביאים לעלייה במספר התיירים שמגיעים לארץ. אנחנו נעזרים גם במודל התיירות הטורקי על מנת להגיע לתוצאות האלו".