נתניהו עם ראש ממשלת בלגיה שארל מישל
נתניהו עם ראש ממשלת בלגיה שארל מישלצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שלישי) עם ראש ממשלת בלגיה שארל מישל.

נתניהו אמר לאורח, "אני מצפה לשיחות אתך על נושאים רבים, הן במישור הבילטרלי, והן במישור הרחב יותר. בכך איני מתכוון רק למזרח התיכון, אלא ללהבות שבוקעות מתוך המזרח התיכון ומשפיעות כעת על כל מדינה כולל, באופן טרגי על בלגיה, ועל כל יבשת בעולם".

"היחסים הבילטרליים שלנו טובים. מבחינת מסחר, יש בינינו מסחר בהיקף של 3 מיליארד דולר, וזה עשוי עוד לגדול. יש לנו תעשיות חזקות, תעשיות עתירות ידע, העתיד שייך למי שמחדש. אני יודע ששתי המדינות שלנו עוסקות בתעשייה הפרמצבטית, אך תעשיות חדשות מתפתחות עכשיו. היכולת שלנו לשמור על רמת החיים של אזרחינו תלויה ביכולת שלנו לשלב טכנולוגיה ביישומים פרקטיים", הוסיף נתניהו".

לדבריו, "לבלגיה יש גם חוזקות משלה. אני חושב שאם נשתף פעולה, נוכל להגביר את השגשוג של שתי המדינות לטובת אזרחינו".

ראש הממשלה הצהיר כי ישראל מובילה את המאבק בטרור - גם למען מדינות אירופי. "ישראל נמצאת בחוד החנית של המדינות שנלחמות באסלאם הקיצוני. אנו חולקים את המודיעין שלנו על טרור. אני חושב שבמובן הרחב יותר חשוב להכיר בכך שישראל היא הכוח החזק ביותר במזרח התיכון שמונע את ההתמוטטות של המזרח התיכון המערבי".

"לו זה היה קורה, היה נגרם סבל נורא למיליונים רבים נוספים של תושבי האזור, והזרם לאירופה היה מתגבר. ישראל מונעת את זה. במובנים רבים היא אחד הכוחות החזקים ביותר שמונע את העצמת הטרגדיה. אני חושב שבמובן זה, ישראל עושה שירות חשוב לעמי אירופה, כולל בלגיה. אנו נמשיך את שיתוף הפעולה בינינו בנושא המלחמה בטרור ובנושאים רבים אחרים שלדעתי חשובים לביטחון אזרחינו ולעתידנו", סיכם נתניהו.

הוא התייחס גם לשאיפת ישראל לשלום אמיתי. "אני חושב שהסיבה שבגינה אין לנו שלום עם הפלסטינים היא אמת פשוטה: הסירוב העיקש של הפלסטינים במשך 70 השנים האחרונות, 68 השנים מאז הקמתה של מדינת ישראל, להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם. זה שורשו של הסכסוך הספציפי הזה שלנו".

"אני מצפה ליום שבו יהיו פלסטינים שיהיו מוכנים להכיר סוף סוף במדינה היהודית. זאת תהיה תחילתו של השלום וצעד גדול לקראת הגשמתו", סיכם נתניהו.