אבי פרחן
אבי פרחןצילום: ערוץ 7

אבי פרחן שנעקר מימית וגוש קטיף, ביקר בשבוע שעבר ביישוב עמונה וצפה מקרוב בתושבים נעקרים מבתיהם.

"זה החזיר אותי אחורנית 35 שנה כשעקרו אותי מימית, ולפני 11 שנה כשעקרו אותי מאלי סיני וגוש קטיף. אלה אותן תמונות ואני אומר לרבנים למנהיגים ולראשי יש"ע - שמענו אמנם נאומים חוצבי להבות וחוצבי לבבות אבל הגיע השעה להחליף דיסקט.

''צה"ל והמשטרה למדו איך מפנים יהודים ולא למדו לגרש ערבים. הכינו מדים מיוחדים לגירוש, תרגולות והכנה מנטלית, תרגול על מודלים ומודיעין כמו במלחמה, לצערי גם אנחנו התרגלנו והשלמנו עם המציאות של להיות מפונים", מוסיף פרחן.

לדבריו ההבטחות על ישוב חלופי ופיצויים לעקורי עמונה הן חזרה על מחדלי העבר, "מדברים גם היום על משא ומתן מעל השולחן ומתחת לשולחן על פיצויים וישוב חלופי. ככה היה בגוש קטיף וימית. הגיעה השעה להחליף דיסקט. אין לפנות יהודי מהבית שלו, חוק ההסדרה זה אספירין לבעיה גדולה. הבג"ץ צריך לראות איך משאירים יהודים בביתם תוך מתן פיצוי הולם לערבים שיוכיחו בעלות.

''איפה הבג"ץ שכמדובר בקיבוץ שפיים שיושב על אדמות מדינה או אוניברסיטת תל אביב שיושבת על אדמות הכפר שייח מוניס? האם מישהו חושב לפנות אותם?".

פרחן מזהיר כי גערוש יהודים נותן מוטיבציה לאויבי ישראל, "אני קורא להכריז קבל עם ועולם שאנחנו נשארים בבתים שלנו. בינתיים להקים כאן ממשלת חירום לאומית שתחזיר אותנו חמישים שנה אחורנית לעולם של ערכים והתיישבות".