יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע ציון יום האשה בכנסת העלה ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) פוסט זועם בפייסבוק בו הוא תוקף את ועד עובדי הכנסת המדיר לדבריו את עובדות הקבלן של הכנסת.

"אני רוצה להביע שאט נפש מהחלטת ועד עובדי הכנסת להדיר את עובדות הקבלן מפעילות הוועד לקראת ציון יום האישה שעורכת הכנסת. אותן נשים עובדות לילות כימים בשירות הכנסת עושות מלאכתן נאמנה, נותנות את הלב והנשמה במסגרת עבודתן ולא יתכן שתהיינה שקופות", כתב.

אתמול פורסם כי הכנסת צפויה לקיים בסוף החודש הקרוב אירוע לרגל יום האישה אך עובדות חברות כוח האדם בכנסת לא הוזמנו אליו.

לדברי גואטה, מן הראוי לכל הפחות לשלבן בפעילות הועד ללא שום אפליה, ולתת להן את האפשרות להיות חלק בלתי נפרד מעובדי הכנסת בתקן. "אני עדיין תוהה, מה יותר עצוב, עצם העובדה וההתעלמות המוחלטת מאותן עובדות והדרתן מהאירוע שיערך לציון יום האישה, או התגובה המבישה של דוברות הכנסת לנושא שמוטב שלא הייתה", כתב.

גואטה קרא ליו"ר הכנסת לתקן את העוול. "אני חושב שדווקא בית המחוקקים, הוא שאמור לתת ביטוי למושג של שוויון, על אחת כמה וכמה שמדובר בעובדות מצוינות שנאבקות יום יום בתת תנאים וקשיים רבים בכדי להביא פרנסה בכבוד לביתן. הן לא אמורות לעמוד בצד ולצפות בכל הפעילויות שנעשות עבור אותו ועד שהן בעצם חלק ממנו. אני קורא ליו"ר הכנסת, שאין לי ספק שאני והוא רואים את הדברים עין בעין, לשנות את ההחלטה הפוגענית ולתת להן את הכבוד הראוי, ושיוכלו גם להיות מהצד שמקבל ולא רק שנותן".