מנהטן - ניו יורק
מנהטן - ניו יורקצילום: רויטרס

עשרות רבנים רפורמים ותלמידי הסמכה לרבנות מארגון השמאל "תרועה" (T'ruah) הפועל למען זכויות אדם הפגינו אמש (שני) מול "מגדלי טראמפ" במנהטן נגד הצו עליו חתם נשיא ארה"ב האוסר על כניסת מהגרים מוסלמים למדינה.

המפגינים היהודים נשאו שלטים עליהם נכתב "קבלו בברכה מהגרים" וקראו קריאות בגנות הצו הנשיאותי.

"הרבה הרפורמית" ג'יל ג'ייקובס אמרה ל"ניו יורק טיימס" כי איסור הכניסה למהגרים מוסלמים מזכיר לה את סגירת גבולות ארה"ב בפני מהגרים יהודים בתחילת המאה הקודמת. "המחאה נועדה להראות שהעם היהודי מתנגד לאיסור הכניסה של המוסלמים. אנו זוכרים את ההיסטוריה שלנו, ואנו זוכרים כי הגבולות של המדינה הזו היו סגורים בפנינו בשנת 1924 עם השלכות נוראיות לאחר מכן במהלך השואה.

''אנו יודעים כי חלק מהשפה בה משתמשים כעת כעת כדי למנוע ממוסלמים להיכנס, היא אותה שפה בה השתמשו על מנת למנוע ממהגרים יהודים להיכנס לגבולות ארה"ב", אמרה ג'ייקובס.

במהלך ההפגנה החלו חלק מהמשתתפים לחסום את הרחובות הסמוכים למגדלי טראמפ, בעוד אחרים היכו בתופים וגרמו לרעש רב מול בית המלון. לאחר עימותים עם המשטרה המקומית, נעצרו 19 מהם ונלקחו לחקירה.

המשטרה המקומית האשימה אותם כי חסמו את אחד מעורקי התנועה המרכזיים בסמוך למגדלי טראמפ כאשר ביקשו להתפלל, וכי הדבר נעשה בכוונה על מנת לשבש את התנועה כחלק מההפגנה.

כזכור, הצו עליו חתם טראמפ בוטל על ידי שופט מחוזי בארה"ב, שקבע כי האיסור מהווה אפליה בין אזרחים והורה לאפשר כניסת מהגרים לתחומי ארה"ב.

הפגנה במנהטן בעד ונגד טראמפ