אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפט לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט שסירב להגן על חוק ההסדרה בעתירה שתוגש נגדו בבג"ץ, צפוי להתייצב בבג"ץ כאשר הוא ידון בעתירה, ולהציג עמדה המנוגדת לחוק ולעמדת הממשלה.

על פי הדיווח בערוץ 2, טרם ברור אם מנדלבליט יגיע לבית המשפט בעצמו או יסתפק בשליח מטעמו. את הממשלה ייצג עורך דין פרטי.

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) בירך הערב על אישור חוק ההסדרה בכנסת והעביר מסר תקיף לשופטי בג"ץ. "לאף אחד אין ציפייה שנסכים שככה יהרסו 2,700 מבנים. מה כל שבוע יגידו על עוד 17 מבנים שצריך להרוס אותם? יש גבול לכל תעלול והדבר הזה צריך הסדרה", אמר אריאל לגלי צה''ל.

במהלך היממה האחרונה ספגה ישראל ביקורת נוקבת ממדינות העולם בעקבות אישור חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית. נשיא צרפת פרנסואה הולנד שנפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, טען כי הרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש סוללת את הדרך לסיפוח, והוא אף קרא לממשלת ישראל לבטל את חוק ההסדרה.

אבו מאזן אמר כי "החוק השנוי במחלוקת הוא מתקפה נגד עמנו ומתריס נגד הקהילה הבינלאומית".

"נמשיך לפעול מול טריבונלים בינלאומיים כדי לשמור על קיומנו והישארותנו על אדמתנו", הוסיף אבו מאזן. "על הקהילה הבינלאומית שלא לאפשר ביסוס של משטר אפרטהייד בגדה המערבית".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, אמר מוקדם יותר היום כי אישור חוק ההסדרה מהווה "חציית קו אדום" מבחינת הארגון.

השר הבריטי לענייני המזרח התיכון טוביאס אלווד אמר: "זה מדאיג שהחוק סולל את הדרך להתרחבות ההתנחלויות בעומק הגדה המערבית ומאיים על פתרון שתי המדינות. החוק פוגע בעמידתה של ישראל עם שותפותיה הבינלאומיות".