פייסבוק
פייסבוקצילום: אייסטוק

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום חריף כנגד מאלק מחיסן, בן 22, תושב שועפט בירושלים, שפרסם בדף הפייסבוק שלו קריאות לביצוע מעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וחיילים. כך דווח בערוץ 2.

על פי הנטען בכתב האישום, הנאשם הפך את הפייסבוק האישי שלו ל"מפעל הסתה", הכולל העלה פוסטים, ציטוטים וסרטונים, שזכו לחשיפה רבה ולשיתופים של צעירים תושבי מזרח העיר.

בין הפרסומים ניתן לראות הצגת ילדים בה המשתתפים מניחים מטעני חבלה, יורים רקטות או פוגעים בחיילים באמצעות דקירות סכין.

כתב האישום מייחס לנאשם ארבע עבירות שונות: תמיכה בארגון טרוריסטי, הסתה לאלימות ולטרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

בין היתר, כינה מחיסן את מבצעי הפיגועים בירושלים כ"גברים של הדריסה ושל הדקירות, המתגלים בעת הצרה", ותייג את הפוסט תחת המילים "דקור בסכין, דריסה, ירי ואבנים".

על המחבל שביצע את הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים באוקטובר 2015, צובחי אבו-חליפה, והפך לסמל, כתב הנאשם: "הרמת את הראש שלנו הוי בן מחנה פליטים שועפט, החיוך שלך מפחיד אותם". עוד הפיץ ברשתות החברתיות הנאשם סרטון שבו מסופר על ארבעה פיגועים ב-10 ימים, והוסיף הכיתוב: "שלא יישאר אף ציוני, אין מנוסה מדרך האש".

בחקירתו, הנאשם הכחיש בתחילה כי חשבון הפייסבוק שייך לו, ואולם אנשי משטרת ירושלים הצליחו להגיע למשתמשי רשת נוספים שתייגו אותו, וכך זהותו אומתה. עוד התברר, כי הנאשם ישב בכלא בעבר על עבירות ביטחוניות, בין היתר על ניסיון לדקור שוטרים. "אנחנו מייחסים דגש לתיקי הסתה, מהסיבה שמפגעים רבים כבר אמרו בחקירתם שמה שגרם להם לצאת ולבצע את הפיגוע זוהי ההסתה ברשתות החברתיות.