גביע המדינה. מי תניף אותו?
גביע המדינה. מי תניף אותו?צילום: פלאש 90

בכל עונה מחדש מחפשים ותוהים מי תהיה הסינדרלה במפעל גביע המדינה בכדורגל. איזו קבוצה קטנה ואלמונית תצליח להדיח יריבות חזקות ממנה בדרך למשחק הגמר ואולי אף לזכיה בתואר הנכסף.

העונה לא נמצאה סינדרלה שכזו, כשמרבית קבוצות ליגת העל שיחקו זו נגד זו, ואילו קבוצות הליגה הלאומית שיחקו אלה מול אלה, על פי הגרלה שנערכה.

מי שהצליחה לנצל את ההגרלות הקלות יחסית בכדי להידחק אל שלב רבע גמר גביע המדינה, היא לא אחרת מאשר הפועל רמת גן, מי שזכתה כבר בשני גביעים בתור 'סינדרלה'.

בשלב רבע הגמר כבר הוגרלה רמת גן, הנציגה היחידה מהלאומית בשלב הזה, מול קבוצה מליגת העל כשזו קיבלה את הפועל חיפה שהתחזקה במהלך חלון ההעברות האחרון.

הרמת גנים הגיעו למשחק הערב (רביעי) כשהם אמנם לא עדיפים, אך מלאי רצון להוכיח כי הם אינם נופלים מהשחקנים האדומים של חיפה. ואכן, זה הצליח להם.

77 דקות עקרות ומשעממות הסתיימו עם שער בכורה של עדן בן בסט שחזר לחיפה לאחר ששוחרר ממכבי ת"א, כשזה ניצל טעות בהגנת הקבוצה מהלאומית בכדי לדחוק מקרוב את שער היתרון. לא עברו שתי דקות והתוצאה התאזנה כשישראל ראש ניצל גם הוא טעות בהגנה של היריבה שממול, שער חשוב ויקר שעשוי להביא להדחתה של הפועל חיפה בעוד כשבועיים במשחק הגומלין שיתקיים ברמת גן.

האם רמת גן סוף סוף תדיח קבוצה מליגת העל בכדי לקבל בצדק את תואר הסינדרלה?

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת משחק מספר 1 בשלב רבע גמר גביע המדינה בכדורגל, הביסה בני יהודה את מ.ס אשדוד בתוצאה 1:4.

טל כחילה הצעיר שהגיע מבית"ר ירושלים כבר ראשון לזכות בני יהודה בדקה התשיעית. לוסיו שהגיע מבאר שבע לאשדוד איזן בדקה ה-24, ובמחצית השניה הופיעה רק קבוצה אחת כשהכתומים הוסיפו עוד שלושה שערים מרגליהם של כהן, בוזגלו וגלבאן.

משחק הגומלין בין השתיים הינו לפרוטוקול בלבד ככל הנראה.