הפגנה בירושלים, אתמול
הפגנה בירושלים, אתמולPhoto by Yaniv Nadav/Flash90

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן מהבית היהודי, התייחס הבוקר (שישי) להפגנות החרדים הקיצוניים ברחבי הארץ.

הרב בן דהן ביקר בחריפות את אנשי "הפלג הירושלמי" שביומיים האחרונים גרמו למהומות ברחבי הארץ במהלכן נעצרו עשרות מפגינים, נחסמו צירים ונפצעו שוטרים.

"אין שום גזירת גיוס", קבע סגן השר בראיון לגלי צה''ל. "כל מי שרוצה ללמוד תורה ילמד תורה. אנחנו מדברים על אלו שמסתובבים ברחובות ואינם לומדים תורה".

הרב בן דהן הביע את סלידתו מהאלימות בהפגנות, במהלכן תקפו חייל. "זו תפיסה של כפיות טובה. יש פה אנשים שלא ישנים יום ולילה להגן עליכם. זה היחס? זו התודה?" תהה בראיון. "משתמשים בתורה כדי לפעול נגדה. מנסים ליצור קידוש השם ויוצרים חילול השם. התורה הופכת לקרדום לפגיעה באחרים".

בתיעוד שהופץ אמש ברשתות החברתיות נראה חייל צה''ל מותקף באלימות על ידי חרדים קיצונים, אנשי "הפלג הירושלמי", במהלך הפגנה ברחוב רבי עקיבא בבני ברק שהתקיימה במחאה על מעצר של עריק.

ככל הנראה, החייל התיז גז פלפל לעבר אחד המפגינים בניסיון להבריח אותם. זמן קצר לאחר מכן התנפל אחד המפגינים על החייל, בעט בו והפילו על הכביש. שאר המפגינים הצטרפו למהומה והחלו להכות ולבעוט בחייל ששכב על הכביש.

תקיפת החייל נמשכה שניות ארוכות, ואז הצליחו כמה אזרחים לחלץ את החייל מהמקום. ככל הנראה הוא נפגע באורח קל בלבד.

ח"כ יהודה גליק צייץ בטוויטר: ''האנשים האלו מחוברים לתורה שאינה שלי, מוציאי דיבת תורתנו רעה. כמובן פורעי חוק שמקומם מאחורי סורג ובריח לזמן רב''.

הפגנה בצומת בר אילן

אתמול הפגינו מאות חרדים קיצונים המשתייכים ל"פלג הירושלמי" בכמה מוקדים ברחבי הארץ במחאה על מעצר תלמיד הישיבה שערק מצה"ל ונכלא בכלא צבאי.

צומת כנות בכביש 4 היה חסום לתנועה במשך כשעה לאחר שכ-200 מפגינים עמדו על הכביש. קודם לגן, כביש 1 נחסם לזמן קצר במחלף לטרון לכיוון מערב. מפגינים גם חסמו את צומת בר אילן בירושלים ואת רחוב רבי עקיבא בבני בברק לכל אורכו. הפגנה נערכה גם ברחוב נהר הירדן בבית שמש ובצומת חדיד בכביש 444.

31 מפגינים נעצרו בירושלים ובבית שמש לאחר שהפרו את הסדר ולא נשמעו להוראות השוטרים.

הפגנה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90