בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות להמראתו הצפויה מחר לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

"מחר אצא לושינגטון להיפגש עם טראמפ", סיפר נתניהו, "אנחנו מכירים שנים רבות אבל זו הפגישה הראשונה שלו כנשיא ארה"ב ושלי כראש ממשלת ישראל. זו פגישה חשובה מאוד לביטחון ישראל ולמעמדה הבינלאומי של ישראל. לקראת הפגישה אני מקיים דיונים רבים עם אנשי מערכת הביטחון המל"ל ומשרד החוץ".

"אני שומע ומבין שיש התרגשות גדולה לקראת המפגש הזה עם כל מיני מוטיבציות מאחוריהן אבל המוטיבציה שלי היא אחת - האינטרס הלאומי של ישראל. זה מחייב מדיניות אחראית של שיקול דעת וכך אני מתכוון לנהוג. ניווטתי את היחסים בין ישראל וארה"ב באופן מושכל וכך אעשה גם עכשיו", הוסיף ראש הממשלה.

קודם לכן אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד לקראת הפגישה עם טראמפ כי "צריך לנהוג באחריות ובאופן מושכל. לחשוב שעכשיו אין מגבלות בעידן טראמפ - זו טעות".

נתניהו התייחס גם להחלטת הממשלה הצפויה להאריך את כהונת הרמטכ"ל, "נביא לממשלה הצעה להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל. ישנה חשיבות להמשכיות של בנית כוחו של צה"ל".

ראש הממשלה הקדיש מספר מילים גם לירי הרקטות לעבר אילת בסוף השבוע, "יש לנו מדיניות ברורה. איננו מוכנים לזליגה. נפגע בכל מי שיתקוף אותנו". עם זאת הדגיש נתניהו "פנינו לא להסלמה".

לקראת סיום דבריו ציין נתניהו כי ישראל טענה בפני האו"ם שלא יתכן למנות את ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לתפקיד במוסדות האו"ם ללא מינוי מקביל מצד ישראל. "לפני כמה ימים העלו בפני את האפשרות של מינוי סלאם פיאד לתפקיד באו"ם. אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחס לישראל ואי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו מעמד ומינויים גם לצד הישראלי במידה והוא ימונה". השרה מירי רגב אמרה בתגובה בהערת ביניים, "אפשר להבין מזה שציפי לבני מינוי ראוי ומתאים. לא בטוח שהיא המינוי המתאים". נתניהו שתק בתגובה לדברים וכן בתגובה לדברים שאמר בנושא השר אורי אריאל.