מנהיגי ארה"ב ויפן קיימו מסיבת עתונאים משותפת אמש (מוצאי שבת) בפלורידה והעבירו מסר קשוח לצפון קוריאה, לאחר שצפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל בליסטי.

ראשת ממשלת יפן, שינזו אבה, המתארח בארה"ב, אמר שהשיגור הוא "לחלוטין בלתי נסבל". בהודעה שהקריא מן הכתב, דרש מפיונגיאנג "להישמע באופן מלא להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם". הוא אמר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הבטיח לו שארה"ב תתמוך בארצו, וכי נוכחותו של טראמפ במסיבת העתונאים מראה כי הנשיא אכן מחויב לעניין ונחוש בדעתו.

טראמפ עמד לצד אבה, כשעל פניו הבעה קשוחה. הוא הוסיף על דברי ראש הממשלה היפני ואמר: "ארה"ב עומדת מאחורי יפן, ידידתה הגדולה, במאת האחוזים".

דובר מטעם הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב מסר לרשת "פוקס ניוז" כי "מערכות הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב גילו ועקבו אחרי מה שלדעתנו היה שיגור טיל צפון קוריאני". הדובר הוסיף כי הטיל נחת במימי הים היפני.

הפיקוד האמריקני אמר כי בעלי התפקידים הרלבנטיים "ממשיכים להיות ערניים אל מול הפרובוקציות של צפון קוריאה ומחויבים באופן מלא לעבוד בצמוד עם בעלי בריתנו ברפובליקת קוריאה ויפן, בכדי לשמר את הביטחון".

הטיל ששוגר, הוסיף הפיקוד, היה טיל בליסטי באחד מהטווחים הבינוניים: טווח medium (1,000 עד 3,500 ק"מ) או טווח intermediate (3,500 עד 5,500 ק"מ).