הכל מוכן לחצאי גמר גביע המדינה בכדורסל
הכל מוכן לחצאי גמר גביע המדינה בכדורסלצילום: איגוד הכדורסל, אתר מנהלת הליגה

מי תזכה בתואר השני העונה של הכדורסל הישראלי? אחרי שהפועל ירושלים זכתה בתואר אלופת גביע ווינר סל, בטורניר קדם העונה, תנסה זו לזכות בגביע שני ברציפות כשממול מחכות גם מכבי תל אביב, הפועל חולון ומכבי אשדוד.

כל הארבע ינסו לזכות בגביע המדינה בכדורסל, ולשם כך יצטרכו לעבור את משחקי חצאי הגמר שייערכו מחר (יום שני) בהיכל הפיס ארנה, כשהגמר יתקיים ביום חמישי גם הוא באולם הכדורסל שבבירה.

התל אביבים יעלו ראשונים לשחק במשחקי חצי הגמר, כשאלה יפגשו את מכבי אשדוד עם מאמנם מאיר טפירו בעונתו הראשונה כמאמן.

האשדודים כבר הנחילו העונה הפסד לתל אביבים המוכים והחבולים, ועל אף שזו הגרלה נוחה יחסית מבין האפשרויות, אין להמר על מנצחת וודאית.

גם קפטן הצהובים מתל אביב, גיא פניני, יודע כי שום דבר לא בטוח בעונה הרעה שעוברת על הקבוצה. "אנחנו לא עוברים את התקופה הכי טובה שיש", הודה פניני במסיבת העיתונאים שנערכה היום (ראשון) לקראת משחקי חצי הגמר, "אבל מבחינתו זה שבוע שאפשר לצאת ממנו עם תואר ובשבילנו תואר זה הדבר הכי חשוב". לדברי פניני, "הניסיון והיכולת שקיימת יעשו את העבודה".

מאיר טפירו שכבר בעונתו הראשונה כמאמן מגיע לגמר הגביע, גמר בו נכח גם כשחקן ואף זכה בתואר הנכסף פעם אחת, במדי הפועל ירושלים, אמר במסיבת העיתונאים כי "יש לנו הרבה מה להרוויח במשחק. לבוא למשחק בירושלים זה מאוד מיוחד עבורו, מקווה שנצליח לעשות את הדברים שעבדנו עליהם כל השנה".

אל משחק חצי הגמר השני והמסקרן יותר יעלו הפועל ירושלים והפועל חולון, שתיים שנפגשו העונה פעמיים, ופעמיים חולון היא זו שניצחה.

"יש לנו חצי גמר אולי הכי קשה שיכולנו לבקש מול קבוצה שניצחה אותנו כבר פעמיים העונה", אמר יותם הלפרין, קפטן הירושלמים. עוד אמר הלפרין כי העבודה שהמשחקים, חצי הגמר והגמר, מתקיימים באולמם הביתי לא מהווה יתרון בטוח ואולי אף מגבירה את הלחץ והציפיות. "נעשה כל שביכולתנו כדי לחזור לארנה ביום חמישי ולנצח", הבטיח הלפרין.

גם מאמנו של הלפרין, האיטלקי סימונה פיאניג'אני מודה כי הכל פתוח. "חולון קבוצה טובה מאוד, האווירה תהיה שונה מזו שבליגה. אלו מסוג המשחקים שבהם הכול יכול לקרות".

היריבה מחולון מגיעה למשחק מחר כשהיא פצועה וכועסת. אם לא הספיקו לחולון הפציעה שגמרה לכוכבם, קאליף וויאט את העונה, אזי שגם שחקנם הצעיר רועי הובר בספק למשחק מחר זאת בשל אליפות חיל האוויר שמתקיימת מחר ברמת דוד ובה מוכרח הובר לשחק בשל היותו חייל.

"אנחנו באים אחרי שבוע מאוד קשה וכואב, אחרי כמה וכמה מכות שחטפנו. בנוסף לכל הצרות, רועי הובר הרכז שלנו אמור לשחק מחר באליפות חיל האוויר ברמת דוד. אני לא בא לתקוף אף אחד אבל אני בטוח שלפחות המאמנים ומי שכאן מבין אותי", אמר דן שמיר, מאמן חולון בכעס.

"איבדנו את קאליף ואת דגן יבזורי לכמה שבועות, שלומי הרוש גם לא לגמרי כשיר. אני לא יודע איזו הפועל חולון נראה מחר ואני מקווה שנוכל לטעום את רמת האירוע, אבל יש לנו הרבה אתגרים לטפל בהם".

שמיר טען כי אפשר היה לעשות הרבה יותר בשביל להקל על הקבוצה בכל הקשור למקרה של הובר וחיל האוויר. "אני מכיר את איגוד הכדורסל מבפנים, אבל יש פה חלמאות מוחלטת. אנחנו רוצים שהשחקנים שלנו יהיו חיילים טובים. הובר לא יבריז לחיל האוויר אבל הדבר המתבקש זה שיהיה תיאום מסויים בין כולם. זה ביזיון לכולם. בעיני זו הזייה, אנחנו אלו שנשלם את המחיר אבל צריך לפתור את זה".

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי לא נותר אדיש לביקורת של שמיר ואמר כי לאיגוד אין מה לעשות בנידון. "לאיגודי הספורט בישראל יש הסכם ומה לעשות, הם חיילים. לרוב הצבא מתחשב בדברים האלה. במקרה הזה אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר".

עכשיו כל שנותר הוא לחכות למחר, לראות מי תעלנה למשחק הגמר ומי תודח ברגע האחרון, אולי בהזדמנות האחרונה שלה לזכות בתואר העונה.