נתניהו ובנט
נתניהו ובנטצילום: Emil Salman/POOL

בישיבת הקבינט שנערכה הערב (ראשון) שבו והבהירו שרי הבית היהודי את עמדתם לפיה על ראש הממשלה לחזור בו מהסכמתו לפתרון שתי המדינות.

לערוץ 7 נודע כי השרים שקד ובנט היו הראשונים שדיברו בישיבת הקבינט והעלו את דרישתם. נתניהו השיב להם כי הוא אינו יוצא בהצהרות לפני שייפגש עם הנשיא וילמד היטב את עמדתו.

הוא גם הבהיר לשרים כי הנשיא טראמפ מעולם לא הצהיר הצהרה ברורה מספיק בנושא ההתיישבות ולכן עדיף לשמוע ממקור ראשון את עמדתו, לפני שעושים צעדים משמעותיים.

גם שרי הליכוד העלו הצעות שונות – ביניהן הרחבה של התוכנית לסיפוח מעלה אדומים למקומות נוספים – וכן שחרור הרסן על הבנייה ביהודה ושומרון – גם מחוץ לגושי ההתיישבות.

גורמים מדיניים אמרו לערוץ 7 כי "הישיבה התנהלה על מי מנוחות וראש הממשלה שמע בסבלנות את דעתם של כל הנוכחים בישיבה". עם זאת, להערכתם, העמדה הסופית של נתניהו גובשה בישיבה שהתקיימה ביום חמישי יחד עם ראשי משרד החוץ וזרועות הביטחון – והיא מתבססת על המידע וההערכות שנשמעו בה.

הגורמים הוסיפו כי ראש הממשלה יאמר לנשיא טראמפ שישראל נכונה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים אך היא דורשת שהצד השני יבוא לשולחן הדיונים ללא תנאים מוקדמים – ולפי שעה לא נראה שבצד הפלסטיני יש מי שמוכן לכך.