גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: יח"צ

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, סיפר הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל על ישיבת הקבינט שנערכה אתמול לקראת צאתו של נתניהו היום לארה"ב.

"נתניהו ישב בסבלנות רבה ושמע את כולנו", ציין ארדן, "כל חברי הקבינט מתנגדים למדינה פלסטינית כולל נתניהו, חלק מסיבות אידיאולוגיות תנ"כיות וחלק מסיבות ביטחוניות. השאלה היא איך נכון להציג את האינטרסים שלנו לנשיא ארה"ב טראמפ, צריך לזכור שטראמפ לא נבחר עבורנו אלא עבור אזרחי ארה"ב".

"מדינה פלסטינית הוא פתרון רע שצריך לעבור מן העולם", הדגיש ארדן, אך הבהיר כי לדעתו, "אנחנו לא צריכים להכתיב לנשיא ארה"ב את עמדתו. נתניהו צריך לשקול מה להגיד בהתאם למה שהוא חש בפגישה".

השר ארדן הסביר כי הפגישה בין ראש הממשלה לנשיא טראמפ נערכת בשלב מוקדם של הכהונה, וכי יש לכך משמעויות, "עוד טרם גובשו כל הצוותים של הנשיא שעוסקים במזרח התיכון ראש הממשלה מוזמן. אני לא חושב שצריך לתת הוראות לראש הממשלה מה הניסוח הנדרש".

בהמשך התבקש ארדן להתייחס למתקפה של השר כץ על השר בנט, אך בחר לעשות שימוש בניסוח מתון יותר, "אני בתחושה שהציבור הישראלי חכם ומבין למה כל שר אומר מה שהוא אומר ומאיזה שיקולים פוליטיים. הציבור כולו מבין שראש הממשלה הוא זה שיגיע לשם והוא זה שיתכלל את כל הדברים".

לדברי ארדן, מטרת הבנייה בכל רחבי יו"ש היא בין היתר להפוך את משוואת היחסים בין ישראל לפלסטינים, "שנים רבות בעולם ובישראל תמיד אמרו 'הזמן עובד נגדנו'. במצב כזה אין לפלסטינים שום אינטרס לשבת לשולחן. אם אנחנו בונים מחדש ביהודה ושומרון אנחנו הופכים את המשוואה".

"הפלסטינים צריכים להבין שככל שהם יהיו סרבנים ותומכי טרור הזמן יפעל לרעתם", הוסיף ארדן. "הדיון אתמול היה איך פועלים בתיאום עם ארה"ב. כל אחד מאיתנו זרק את הרעיונות שלו על השולחן, ראש הממשלה יחליט מה הוא צריך להעלות. ראש הממשלה לא צריך לבוא עם רשימת דרישות, צריך להביא לשולחן את הנושאים החשובים ביותר".