רכיבה על אופנוע כרוכה מטבע הדברים בשורה ארוכה של סיכונים.

נהג האופנוע לא תלוי רק בעצמו, אבל אפשר לצמצם משמעותית את הסיכוי לתאונה באמצעות שמירה על הכללים הנכונים. הנה הם לפניכם

אופנוע הוא כלי תחבורה יעיל שחוסך זמן וכסף. כלי רכב דו גלגלי מן הסוג הזה יכול לשמש לנסיעה בתוך העיר ולנסיעות ארוכות. החיסרון היחיד הוא שאף אופנוען לא תלוי רק בעצמו, וכל תזוזה מצד הנהגים בסביבה עלולה להשפיע עליו ולגרום לתאונה.

נפילה מאופנוע היא כמובן מסוכנת יותר בהשוואה לתאונת דרכים עם רכב פרטי ולכן חשוב מאוד לשמור על כללי הבטיחות הבאים:

1. שמרו על ערנות

רכיבה על אופנוע היא פרקטיקה שדורשת צבירת ניסיון ומיומנות. הדרך לעשות זאת היא לשמור על ערנות מהרגע הראשון. נסו להיות כל הזמן ערניים למה שקורה מסביבכם ואל תבצעו תנועות חדות.

נצלו את המראות, הסתכלו לצדדים וזכרו שיש נהגים שלא רואים אתכם. שמירה על ערנות קריטית גם בתוך הערים ובנסיעה במקומות צרים.

2. חבשו קסדה

החוק בישראל מחייב חבישת קסדה ואתם צריכים להפוך את זה להרגל קבוע גם בנסיעות של מטרים בודדים.

נפילה מאופנוע היא חוויה לא נעימה ומסכנת חיים, בעיקר אם היא מתרחשת כשהקסדה לא על הראש שלכם. הסוד הוא להתאים את הקסדה למידות הראש וכך ליהנות מנסיעה בטוחה וגם נוחה.

3. האטו לפני כניסה לצומת

האצה מהירה מפתה רוכבי אופנועים לא מנוסים כי היא מאפשרת להם לכאורה לחסוך עוד כמה מטרים של פקק. יש להיזהר מכך ולהאט בעיקר לפני כניסה לצומת. למרות שמדובר על כלל בטיחות רלוונטי לכל נהג, באופנועים יש לו משמעות מיוחדת.

כניסה מהירה לצומת היא לא רק אסורה על פי החוק, אלא גם מסוכנת מאוד עבורכם כנהגים. באמצעות שמירה על מרווח בטיחות תוכלו להתרחק מסכנות ולהבטיח בלימה בטוחה והתחמקות מתאונה במקרה הצורך.

4. בדקו צמיגים

התפקיד של צמיגים הוא לקשר ביניכם לבין הכביש. עליכם לבדוק את הצמיגים לעיתים קרובות ולא לחכות למבחן הרישוי השנתי כדי לגלות שהם סובלים מבלאי, שחיקה, סדקים, קרעים וכן הלאה.

בקרו במוסך כדי לבדוק את הצמיגים והקפידו על לחצי ניפוח נכונים לפי הנחיות היצרן. בדקו את הצמיגים בעיקר בחורף, כי הם יכולים למנוע מכם החלקות ותאונות לא נעימות.

5. היזהרו מסכנת החלקה

רוב הפגיעות באופנועים נגרמות בגלל החלקות. כדי להימנע מסכנת החלקה תצטרכו להיזהר בנסיעה בעיקולים בקיץ ובחורף כאחד, להימנע מבלימות חירום פתאומיות ולהיזהר גם בפניות חדות.

צייתו לתמרורים ובשום פנים ואופן אל תעברו על חוקי התנועה. בנוסף, הימנעו משימוש בטלפון נייד או מהאזנה למוזיקה. הישארו קשובים לכביש ולשאר הנהגים וכך תשיגו לעצמכם לפחות עוד כמה מטרים של מרחק בלימה בטיחותי.