בנט בכנס ירושלים

שר החינוך נפתלי בנט היום (שני) במסגרת כנס ירושלים ה-14 של העיתון "בשבע", והתייחס כמו נואנים רבים נוספים לטיסתו של ראש הממשלה לארה"ב ופגישתו הצפויה עם טראמפ.

השר בנט בחר להתייחס בתחילת נאומו לטיסתו של נתניהו ואמר, "ראש ממשלת ישראל מיד עולה למטוס בדרך לפגישה משמעותית עם נשיא ארה"ב הנבחר... לך לשלום ושוב בשלום"

בנט התייחס לתכנית עשר הנקודות שהציג לפני יו"ר האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג והזהיר מפתרון שתי המדינות.

"במדינות ערב ישנם מיליוני פליטים. אמנם לא פליטים, אלא צאצאי פליטים שהם היחידים בעולם שזוכים 'לרשת' את פליטותם. במחי החלטה נואלת אחת אנחנו עלולים להכניס ארצה מיליונים. מאה שנה לקח לציונות להגיע לרוב יהודי בין הים והירדן. נאבד אותו ברגע האחד".

"מה אתם חושבים, שהפליטים הללו יעצרו בשכם? בג'נין? לא. הם ימשיכו הלאה, ליפו, לעכו. מי שרוצה את פתרון שתי המדינות, רוצה למעשה להפוך את ישראל למדינה שאינה יהודית ודמוקרטית... לקח 120 שנה לציונות להגיע לרב דמוגרפי, ובהחלטה אחת אנחנו נאבד את הכל.... מי שיפר את האפשרות למדינה יהודית דמוקרטית אלה תומכי מדינה פלסטינית", קבע בנט.

עוד הוסיף בנט, "אומרים לנו בואו תוותרו ביהודה ושומרון כי ישנה מלחמה בעולם בין הציר האיראני לציר הסעודי. יש לי שאלה: מישהו עושה לנו טובה כי הוא נלחם איתנו נגד איראן? בעולם אוהבים מדינות חזקות! אומרים שאם נוותר יראו כמה אנחנו נחמדים והמעמד הבינלאומי שלנו ישתפר. אבל העובדות הן הפוכות בדיוק. דווקא אחרי שנסוגנו מרצועת עזה ספגנו את שיא המכות במעמד הבינלאומי".

לדבריו, "העולם מעריך מדינה ששומרת על אדמתה! את זה צריך לומר בכל מקום, לכל נוצרי ולכל מוסלמי באירופה וגם לכל יהודי בארץ ישראל ובעולם כולו. ארץ ישראל שלנו. נקודה. בזכות אבותינו ובזכות בנינו. צריך לומר את זה בבירור, בלי לגמגם. ראש הממשלה יוצא לפגישה חשובה מאוד ואנחנו רוצים שוב לאחל לו הצלחה רבה".