השר כחלון, בישיבת הסיעה היום
השר כחלון, בישיבת הסיעה היוםצילום: יוסי אלוני

סיעת כולנו קיימה אחר הצהריים (שני) את ישיבת הסיעה השבועית שלה במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים.

יו"ר כולנו השר משה כחלון התייחס בישיבת הסיעה לפגישה הצפויה של ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "ראש הממשלה יוצא היום לארצות הברית לאחת הפגישות החשובות בקדנציה הנוכחית, אם לא החשובה שבהן. אתמול קיימנו ישיבת קבינט לקראת הנסיעה בהשתתפות נציגי כולנו, השר גלנט ואני".

"הצגנו בקבינט את עמדת כולנו המפורטת: ביטחונית, מדינית וכלכלית. בנוסף לצד הביטחוני והמדיני הצענו לקדם מהלכים בוני אמון בתחום הכלכלי. הצענו להרחיב את התאום הקיים בתחום הביטחוני גם לנושאים של תעסוקה, בריאות וחינוך. אלו מהלכים שיקלו ויתרמו לחיים של שני הצדדים. אנחנו מאמינים שבאמצעות שיתופי פעולה כלכליים אפשר לבנות אמון ושני הצדדים צריכים את זה", סיפר כחלון.

הוא גם הביע תמיכה במהלכיו של ראש הממשלה. "אנחנו רואים בממשל טראמפ הזדמנות גדולה לקדם מהלכים מדיניים משמעותיים. יושב ממשל ידידותי היום בארה"ב וצריך לנצל זאת. אך בואו לא נשכח שהזדמנות אפשר גם להחמיץ. צריכים להיות מדודים עם מינימום סיסמאות, מינימום הצהרות, ולתת לראש הממשלה לעבוד. אנחנו צריכים ללכת כאן בזהירות ולעזור לנשיא ארה"ב לעזור לנו. לא לסנדל ולחשק את ראש הממשלה בכל מיני הצהרות של שרים ישראלים".

כחלון הוסיף כי "ישראל צריכה להוביל את המדיניות שלה באופן עצמאי, אנחנו אחראים לביטחון של עצמנו. הקשר עם ארה"ב הוא חשוב ביותר בתחום הבטחוני, מדיני וכלכלי. הנשיא טראמפ דיבר על מניעת השקעות של חברות מחוץ לארה"ב, וזה מדאיג אותנו. ביקשתי מרה"מ ליצור החרגה כי לישראל יש המון משקיעים מארה"ב, אנחנו צריכים את זה לכלכלה וזה חשוב לנו".

הוא סיפר כי סיכם על נתניהו על הובלת מהלכים משמעותיים לחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לפלסטינים. "נעשה את זה יחד עם ארה"ב, במטרה לחזק את הכלכלה שלנו ושלהם ולשמור על ביטחון ישראל".

"זה הזמן לשים את הפוליטיקה בצד, לשים את האינטרס הישראלי מעל לכל ולאחל הצלחה לרה"מ בפגישתו עם נשיא ארה"ב. הצלחתו של ראש הממשלה הצלחתנו והצלחתה של כל מדינת ישראל", סיכם כחלון.