שכונת אבו טור
שכונת אבו טורפלאש 90

אבסורד בהתגלמותו: חייל בודד שדיווח למשטרה על השלכת בקבוקי תבערה בשכונת אבו טור בירושלים, עומד לדין בגין איומים - כך דווח בערוץ 10.

על פי הדיווח, צלצל החייל למוקד המשטרה ודיווח, "ראיתי קבוצה של חמישה רעולי פנים עם בקבוקי תבערה ביד. אם היה לי פה נשק הייתי ישר יורה בהם בלי שום היסוס".

בשיחה עם המוקדן שארכה מספר דקות, הוא אמר מספר פעמים כי היה פוגע במחבלים לו היה יכול. בשל כך החליטה המשטרה להמליץ להגיש נגדו כתב אישום בגין איומים על תושבים ערבים בשכונה.

"אני מרגיש שעשו לי עוול. נפלטו לי שטויות מהפה כנראה בגלל הלחץ. הסברתי לשוטר שהגיע מה קרה. אמרתי לו שאם אמרתי משהו לא בסדר אז אני מצטער על זה".

עורך דינו של החייל, שגיא גרינפלד אמר כי "מדובר במי שהיה בסכנת חיים מיידית על ידי מחבלים שזרקו לעברו בקת"בים. העובדה שבסופו של יום המחבלים לא נתפסו והוא עומד בפני כתב אישום על איומים בזמן סערת רגשות, היא לא פחות מהזויה".

במשטרה אמרו כי "דבריו של החייל בעת האירוע אינם משתמעים לשני פנים, הן במהות האיום והן ביחס ליכולתו לממשו, זאת מעצם נגישותו לנשק. יתר הנסיבות והרקע שבגינם נשמעו האיומים יילקחו בחשבון בהליך המשפטי".