משווה. יצחק ועקנין
משווה. יצחק ועקניןפלאש 90

ביקורת לא אופיינית בתוך סיעת ש"ס על התנהלותו של היו"ר, השר אריה דרעי, נשמעה מצידו של אחד מוותיקי חברי הכנסת של המפלגה, חבר הכנסת יצחק ועקנין.

בהקלטה שהגיעה לאתר 'וואלה' נשמע חבר הכנסת ועקנין כשהוא קובע כי בתקופתו של דרעי מתנהלת ש"ס ללא דעת תורה בעוד בתקופת אלי ישי הייתה נאמנות מוחלטת בין התנהלותו של ישי לדעת תורה של הרב עובדיה יוסף.

ההשוואה לאלי ישי והצבתו כנאמן לעומת התנהלותו של דרעי נשמעת חריגה ביותר בנוף הש"סי המקפיד על יישור עמדות מאחורי היו"ר, ובעיקר שלא להזכיר לטובה את היו"ר הקודם שהודח, אלי ישי.

חבר הכנסת ועקנין נשמע בהקלטה כאומר: "לפחות דבר אחד היה ברור במשך כל השנים. הרב (הרב עובדיה יוסף) לא סתם שמר על אלי (אלי ישי) מכל משמר. אתה יודע למה? כי האמינות שלו כלפי הרב הייתה מאה אחוז. הוא לא מתחמן את הרב... אין אצל אלי את המשחקים האלה". לעומת זאת בהתייחסו למצב הנוכחי תחת הנהגתו של אריה דרעי אומר ועקנין: "אתה היום נמצא במצב שאין רב". על מעורבותו של הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה ומי שהוגדר כממשיכו ומחליפו של הרב עובדיה יוסף, אומר ועקנין "עזוב אותך, הוא מנותק. הוא בתוך העסק שלו. אריה עושה מה הוא רוצה".

עוד הוסיף ועקנין ואמר לבן שיחו שטען כי הדברים היו ידועים גם בתקופת חייו של הרב עובדיה יוסף: "אריה יש לו שתי ברירות - או שאתה מרוויח את כל התנועה, או שאתה תפסיד אותה ביחד עם כולם. זו הנקודה".

בהמשך הדברים סיפר ועקנין על מפגש שקיים עם אלי ישי שלושה ימים קודם לכן ובו שוחחו בעניינו של הרב עמאר. את הדברים הוא מסכם ואומר: "אם מישהו חושב שהוא יכול להתעלם מדעת תורה ורבנים הוא יישאר בלי מכנסיים ועירום. זה לא משנה אם זה אריה או יצחק ועקנין או כל אחד אחר, אבל בלי דעת תורה אין ש"ס".

בתגובה לפרסום ההקלטה טען ועקנין כי השיחה עם אלי ישי נעשתה במגמה להשיבו לחיק המפלגה ובשליחותו של אריה דרעי. "השיחה התנהלה על כך שישי הנהיג את התנועה בצורה אחרת ופנה לשאול את הרב עובדיה יוסף על כל צעד, בעוד אריה מגלה יותר עצמאות", דברי ועקנין.