ראש הממשלה. יוותר על תיק התקשורת?
ראש הממשלה. יוותר על תיק התקשורת?צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע בקרוב על העברת תיק התקשורת לידי אחד משרי הממשלה, כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון ידיעות אחרונות.

על פי הדיווח, נתניהו יעשה זאת כדי להימנע מהוראה דומה של בג"ץ - בעקבות העתירה שהגיש יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג נגד המשך כהונתו כשר התקשורת.

ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר לנתניהו שזהו הצעד הנכון ביותר לעשות, במצב שנוצר, כדי להוריד מסדר היום את העתירה של הרצוג ולמנוע את התערבות בית המשפט העליון בסוגיה.

במערכת הפוליטית מעריכים כי המועמדים המובילים לקבל את התיק הם השרים מירי רגב, שככל הנראה קיבלה הבטחות בעבר בנושא והשר צחי הנגבי - מקורבו של ראש הממשלה, שכבר אוחז בסמכויות קטנות בתחום, שהועברו אליו מידי נתניהו.

עם זאת, גם אם יועבר התיק לידיו של שר אחר, לא יוחלף המנכ"ל שלמה פילבר, איש אמונו של נתניהו - כך שהקשר עם המשרד יישמר.

ראוי לציין כי תחום התקשורת נחשב כטאבו בעיני ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא מחזיק בתיק הממשלתי, למרות שהיה יכול לחלקו מספר פעמים וליצור לעצמו שקט פנימי נוסף בליכוד.

נתניהו ספג קיתונות של ביקורת על העובדה שהתיק נשמר בידיו, אך המשיך להחזיק בו למרות הכל. גם בהסכם הקואליציוני שנחתם לאחר הבחירות, התחייבו המפלגות החברות בקואליציה שלא לקדם יוזמות פרטיות משלהן בנושא.