ח"כ איתן ברושי
ח"כ איתן ברושיצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך לדבוק בנאום בר אילן ובפתרון ''שתי המדינות''.

"אני איש של תכנית אלון שדיברה על פשרה וחלוקת הארץ תוך התחשבות בצרכי הביטחון", אומר ברושי בשיחה עם ערוץ 7. "ראש הממשלה הוא שליח של כולנו והוא מקבל גיבוי מהאופוזיציה להמשיך בתכנית המדינית של השמאל-מרכז.

"בניגוד לעבר שאנחנו גמגמנו, היום הימין מגמגם, אנחנו מדברים היום על התיישבות, ביטחון ופשרה תוך הקפדה על בטחון. בימין מבולבלים וכל אחד מדבר על משהו אחר. לכן אני אומר לראש הממשלה - יש לך גיבוי מהאופוזיציה", הוא מדגיש.

ברושי מבקר את הממשלה על הטיפול הכושל לדבריו במפוני עמונה, "אני טיפלתי במפוני מגרון והעברנו אותם לגבעת היקב וכאן פינו משפחות לשום מקום, בתנאים לא אנושיים שלחו אנשים לחדר באכסניה, היו כל כך הרבה חודשים להיערך - מדוע לא הכינו להם מבנים או בתי מלון? ככה לא מתנהלים".

ח''כ ברושי מעלה מחר בכנסת הצעה דחופה לסדר לטיפול נקודתי בהגירה השלילית בנצרת עילית, לדבריו גם כאן הממשלה לא עושה די. "כראש המועצה לשעבר של עמק יזרעאל אני חושב שהממשלה חייבת לעצור שם את ההגירה השלילית על ידי יצירת מקומות תעסוקה טובים שישאירו את הדור הצעיר.

''נצרת עילית היא עיר מרכזית בגליל שנמצאת היום במצב קשה. אפשר לדוגמא להעביר לשם את המפעלים לייצור טנקים שיש בטירת הכרמל ותל השומר ואם הממשלה תתגבר על המעצורים של פקידי האוצר יהיו שם עוד מאוד מקומות עבודה. נצרת עילית הוקמה כדי ליצור איזון דמוגרפי בגליל ולכן חשוב לחזק אותה. זה צריך להיות יעד לאומי", הוא טוען.