אופיר אקוניס
אופיר אקוניסPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס שיגר היום (שלישי) ברכת הצלחה לראש הממשלה נתניהו לקראת פגישתו עם טראמפ, אותו כינה נשיא "פרו ישראלי וידידותי".

בנאומו בכנס ירושלים ה-14 תקף אקוניס בחריפות את פתרון "שתי המדינות" והבהיר כי הוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית.

"מחר צפוי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להיפגש עם הנשיא הנבחר של ארה"ב, ידיד ישראל, דונלד טראמפ. לשמחתי, ואני בטוח שגם לשמחתכם, ממשל חדש נבחר בארה"ב ידידותי, פרו ישראלי. לטעמי אף אמיץ ובלתי מתפשר, ומכאן אני כמובן שולח להם את ברכת הדרך", אמר אקוניס.

לדבריו, ממשלים חדשים עלולים עדיין לאחוז ברעיונות ישנים, כלשונו, המתודלקים על-ידי גורמים ישראלים ולאו דווקא הקיצוניים שבהם, "ובראשם רעיון חלוקת הארץ והקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. לא יהיה".

"מדינת ישראל לא ניתנת לחלוקה על ידי איש, כי היא לא ניתנה על ידי איש, לא ניתן לנהל על גבולותיה משא ומתן, לא ניתן לחלום לחלקה. מותר וצריך, לפתחה בכל גבולותיה, להרחיבה, לדאוג לתשתיות, לסלול כבישים, לגדל ילדים ולטעת עצים. ארץ-ישראל כולה היא ארצו של העם היהודי, והזכות עליה היא של העם היהודי. בלבד", הדגיש אקוניס.

הזכות הזאת, אמר שר המדע, היא נצחית ואינה ניתנת לערעור. "זאת זכות מוקנית. זאת זכות היסטורית. היא מעוגנת בספר הספרים ובכל ספרי ההיסטוריה, במחקרים ובממצאים. היא מעוגנת בכל חפירה, מתחת להר-הבית, ליד הר-הבית, מדרום להר-הבית.

לדבריו, מעטים הם העמים בתולדות האנושות שיש להם קשר ארוך והדוק למולדתם ההיסטורית. "מעטים הם העמים שהסכימו למסור את נפשם פעם אחר פעם על חלקת ארץ. מעטים מאוד הם העמים שישבו 3,000 שנה ברציפות במולדתם ההיסטורית, וברוב מוחץ תחת כיבושים של עמים אחרים או אימפריות אחרות ומרוחקות.

''אבל ישנו העם היהודי שבא מארץ יהודה, מממלכת ישראל, ומבירתה הנצחית ירושלים. הוויכוח שהתקיים במליאת הכנסת רק לפני שבוע בעניין חוק ההסדרה, לא היה ויכוח על חוק אלא על שאלה, אולי העקרונית ביותר הנוגעת לעתידו ולעברו של העם היהודי: היא של מי הארץ הזאת. גבירותי ורבותי, אני מתחייב כי, כשם שפעלתי מיומי הראשון בחיים הציבוריים, ללא פניות לכאן או לכאן ונשארתי דבק בעמדתי האידיאולוגית: כל עוד אני חלק ממשלת ישראל אפעל בכל כוחי נגד הרעיון ההזוי והמסוכן של חלוקת הארץ, וגם אם אהיה האחרון, לעולם אצביע נגד הקמתה של מדינה פלסטינית ולא משנה באיזו תחפושת יגדירו זאת או יבקשו לקדם זאת.

''הסכמה על קיומה של מדינה פלסטינית פירושה הסכמה לאובדנה של ישראל. לא במשמרת שלי. לא במשמרת של אנשי ז'בוטינסקי ובגין", הדגיש אקוניס.

הוא ציין כי חוק ההסדרה שעבר בשבוע שעבר, הוא צעד נוסף להגשמת ההבטחה שנתן אלוקים לאברהם: "כי לך אתננה ולזרעך עד עולם".

אקוניס הזכיר את ההתבטאות של ראש מועצת סילוואד הסמוכה לעמונה ולפיה "אתם צריכים לחזור לאירופה". לדברי אקוניס ''זה היסוד של הוויכוח. זה הגרעין. לא על גושים או פינוי ישוב זה או אחר. הוויכוח איננו על עמונה. הוויכוח איננו ויכוח טריטוריאלי טקטי. מה שאמר אותו פלסטיני, ראש מועצת סילוואד, הוא בעצם היסוד לוויכוח של הסכסוך הישראלי-ערבי ב-120 השנים האחרונות.

''בואו אספר לכם סוד. לא מענייין אותם עמונה, גם לא יצהר, לא עופרה שילה או עלי. מעניין אותם: ירושלים, תל אביב, רמת גן, חיפה, לוד ורמלה. מעניין אותם לראות אותנו מעברו השני של הים. אז שימשיך לעניין אותם. וכן, אם האפשרות השנייה היא שלנצח נחיה על חרבנו, אז לנצח נחייה על חרבנו. בגאווה, בביטחון, ובארצנו שלנו''.

אקוניס תקף את הדיבורים על גושי התיישבות. ''חברים, יש גוש אחד: הוא מתחיל ברמת הגולן בצפון, ממשיך עד אילת, מתרחב מתל אביב ועד הירדן. זה הגוש היחיד שאני מכיר. על שאר הדברים אני מוכן לקיים משא ומתן, לא על עתיד ילדיי וילדכם.

''מדינת ישראל איננה שלנו מכוח הזרוע, ולא הוקמה רק מהרצון להקים בית יהודי לעם היהודי, ואיננה באה לפטור את 'בעיית היהודים בעולם' כפי שגרסו חלקים באירופה בתחילת המאה ה20 של המאה הקודמת. היא שלנו מכוח האמונה בבורא עולם ומהבטחתו לאבי האומה העברית, אברהם אבינו. וכשם שלא ניתנה לנו ע"י איש, לאיש גם את היכולת לדון עליה ועל גבולותיה''.

לדבריו, רעיון "שתי המדינות" בין הים לירדן ישאר בגדר רעיון ולא יצא לפועל. ''המקום היחיד שבו הרעיון המסוכן הזה יכול להתקיים הוא תחת קטגוריה 'מדע בדיוני' במדף הספרים במערכת 'הארץ'.

בסיום נאומו אמר אקוניס: ''גבירותי ורבותי, עם ישראל, ארץ ישראל, חד הם ואיש לא יכול לערער עליהם. לא לשווא התפללנו לשנה הבאה בירושלים הבנוייה, לא לשווא בנינו כאן ארץ. ואם יש למישהו, בשמאל או בימין, רעיונות הזויים להרפתקאות כאלו או אחרות שמבקשות לשחק בחייהם של בני אדם מבית מדרשו של אוסלו, מוטב שישמור אותם לעצמו.

''תם עידן ההרפתקאות, מתחיל עידן המציאות והבנייה. אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות", דברי שר המדע.