וידיגאל עם קרויף. לא ברירת מחדל
וידיגאל עם קרויף. לא ברירת מחדלצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

לא ברירת מחדל. כך טרח שוב ושוב מנהלה המקצועי של מכבי ת"א, ההולנדי ג'ורדי קרויף להדגיש במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (שלישי) ובה הוצג מאמן הצהובים החדש - ליטו וידיאל הפורטוגלי.

"ליטו הוא המאמן הטוב ביותר עבור מכבי תל אביב, זה היה התכנון כבר לפני שישה שבועות", אמר קרויף בפתיחת מסיבת העיתונאים היום. "התחלנו במגעים עם וידיגאל בחודש שעבר, הוא היה מועסק בארוקה. במקביל היה לנו חשוב להחזיר את הקבוצה למסלול ועכשיו, שיש לקבוצה ביטחון, אפשר לחבר את המאמן לקבוצה".

לדברי קרויף, וידיגאל מתאים כמו כפפה ליד למכבי ת"א, על אף חוסר הניסיון שלו והתזוזה שלו בין קבוצות רבות תוך זמן קצר. "הוא הוכיח שעם קבוצות צנועות ובעלות תקציב נמוך בפורטוגל הוא מסוגל להשיג הצלחה. ליטו הוא מאמן קשוח, עם משמעת גבוהה ויכולות מרשימות. חשבנו שהוא מסוגל להתאים את עצמו לישראל, בדומה למאמנים פורטוגלים וספרדים שעבדו במכבי תל אביב. רצינו לשמור על הקו הזה".

קרויף, ששימש כמאמן הקבוצה עד לבואו של וידיגאל, וסחף את הקבוצה לסדרת ניצחונות בליגה ובגביע, בסיומן רחוקה היא רק 5 נקודות מהמוליכה הפועל באר שבע, אמר על התקופה שלו כמאמן, כי היה לו חלק קטן במקרה שקרה. "הקרדיט שייך לשחקנים. קל יותר למאמן להגיע למועדון שיש בו יותר אמונה, עכשיו הפער בטבלה נוח יותר מאשר מצב אחר".

"ניסיתי לראות כמה משחקים של מכבי. אני פה כדי לעבוד קשה כדי לנצח את המשחק הבא. אני תמיד חושב רק על המשחק הבא. אם נחשוב ככה יהיה רק טוב", כך אמר המאמן הפורטוגלי.

"מכבי זה מועדון גדול בישראל ולכן הגעתי לכאן. ראיתי את הקהל שהיה פנטסטי וזו עוד סיבה להגעתי לפה".

לדביר וידיגאל, "אני פה כדי לשפר ולהביא את המנטליות שלי אבל לא כדי לשנות את הקבוצה. אני אביא את מה שאוכל להביא כדי שהקבוצה תהיה טובה יותר".

מבחנו הראשון של המאמן החדש יהיה כבר במוצאי השבת הקרובה, אז יארחו המכבים מת"א את עירוני קריית שמונה. הפורטוגלי ישיג ניצחון בכורה בישראל?