השר ארדן בכנס ירושלים
השר ארדן בכנס ירושליםצילום: ישראל ברדוגו

דבריו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בדבר חשיבותו של הר הבית לעם היהודי מגובים לא רק בהצהרות אלא גם במעשים. כך קובעים אנשי המטה המשותף של תנועות המקדש.

השר ארדן נשא דברים בכנס ירושלים והתייחס לחשיבותו של ההר וקדושתו, כמו גם להיערכות לקראת שנת החמישים לשחרור ירושלים: "יש לנו כאן הזדמנות היסטורית לעידן חדש. אנחנו חוזרים בגאון לדבר על כך שארץ ישראל שלנו. שארץ ישראל שייכת לעם היהודי. לחזור ולספר ולהדגיש". אמר ארדן ובאשר לתכניות לשנת החמישים לשחרור ירושלים סיפר: "אנחנו אוספים כאן את מיטב הארכיאולוגים בעולם כולו, ומזכירים שוב את ההיסטוריה היהודית בת אלפי שנים בירושלים. ואת העובדה שהר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי ורק לעם היהודי".

עוד אמר ארדן בכנס כי הטרור הערבי ומיגורו קשורים למידת הריבונות שלנו בהר הבית ובירושלים. "הביטחון מתחיל בירושלים" הכריז וציין כי מהפכת האינטרנט יצרה בין היתר איום חדש. "היום לא צריך להגיע למסגד, אפשר להפיץ את השקרים על ידי רשת האינטרנט וזה יוצר דור חדש של צעירים שטופי שנאה, שגם מחדירים בהם כל מיני שקרים בנוגע לעשייה של ישראל בהר הבית".

"ראינו את זה כאן מתחיל לפני שנה וחצי בירושלים, ולא במקרה ריכוז האירועים והמתקפות היו באיזור העיר העתיקה. זה לא במקרה. זה הסמל. על זה המאבק. שם הפלסטינים מבינים שהריבונות של מדינת ישראל תיבחן".

"האמונה שלנו בצדקתנו בבעלות שלנו על ארץ ישראל נבחנת כל הזמן. היא נבחנת בנגב, היא נבחנת ביהודה ושומרון, היא נבחנת בגליל, אבל הריבונות מתחילה קודם כל כאן בירושלים בירת ישראל. כאן הכל התחיל, וכאן אנחנו צריכים להמחיש את הריבונות שלנו", דברי ארדן.

בעקבות הדברים אומרים אנשי המטה המשותף של ארגוני המקדש כי "דבריו החיוביים של ארדן מגובים במעשים רבים שלו ושל המשטרה בהר הבית במשך כל השנה האחרונה, שהפכה לשנת מהפך יהודי בהר הבית".

לדבריהם "מאז כניסתו של ארדן לתפקיד, הפך הר הבית למקום מזמין ונוח ליהודים. עמדת הכניסה להר שופרה ולמקום גוייסו שוטרים אדיבים. בוטל לראשונה הקיצוץ בשעת הכניסה בחורף. שכירי המוראביטון הצעקניים סולקו ושכירי וואקף שמתנכלים ליהודים נעצרים. הפיקוח המשטרתי על שערי הכניסה המוסלמים להר הוגבר. מעצרי יהודים שבוכים או מתפללים שקטים הופסקו כמעט כליל, והמשטרה אף המליצה להחזיר את חברי הכנסת להר הבית. הפיקוח הארכיאולוגי מקבל סיוע משטרתי ועבודות וואקף שפגעו בשרידי ההר הופסקו ומנהליהם אף נעצרו. גם תחנת המשטרה בהר הבית חזרה לפעילות וניידת משטרה אף הוכנסה לסיורים בהר".

"יש עוד הרבה מה לשפר בהר הבית", אומרים במטה ארגוני המקדש ומזכירים כי "היהודים עדיין מודרים מן ההר ברוב שעות היום, ומופלים קשות במקום גם ביחס לתיירים. אולם השיפור המתמיד והכיוון החיובי בולט, ואף מוכיח את עצמו, בנסיקה הדרמטית של מספר היהודים העולים לפקוד את הר הבית. עליה מספרית של 60 אחוזים ביומיום, והכפלה בימי חג ומועד לעומת השנה שעברה".