פינוי בעדי עד
פינוי בעדי עדנתי רום באדיבות ועד מתיישבי השומרון

הפרקליטות מבקשת מבג"ץ, בפעם הראשונה, למנוע הריסת מבנים שנבנו על קרקע פלסטינית במאחז עדי עד שבבנימין. כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון "ישראל היום".

בתגובת המדינה שהועברה אתמול לבג"ץ, כתבו נציגי הפרקליטות כי "אשר למבנים הבלתי חוקיים המצויים מחוץ לאדמות המדינה המוכרזות, תבקש המדינה לציין כי בהינתן חקיקתו של החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, נדרשת המדינה לבחון את שאלת השלכותיו של חוק זה על המבנים‭."‬

על פי הדיווח, מדובר על מבנים שנבנו על קרקע פרטית וגם על מבנים שנבנו באופן חלקי על אדמות מדינה.

העותרים טוענים באמצעות ארגון השמאל הקיצוני ''יש דין'', כי עדי עד נבנה בחלקו על אדמות פרטיות של הכפרים תורמוס עיא, אל-מוע'ייר, קריות וג'אלוד, ודורשים להרוס 11 מבנים במאחז.

המדינה מבקשת כעת מבית המשפט למחוק את העתירה בכל הנוגע לבנייה על אדמות מדינה, כפי שעשה בשבוע שעבר בעתירה לפינוי בתים בתפוח מערב. בניגוד להחלטה מהשבוע שעבר, הפרקליטות מבקשת שלא להורות על פינוי המבנים שהוקמו על קרקע פרטית.

מארגון "יש דין" נמסר בתגובה כי "בהודעה אחת מתרכזות כל הפרקטיקות הפסולות שמדינת ישראל נוקטת ביחס לבנייה הבלתי חוקית בגדה המערבית. המאחז עדי עד הוקם כולו באופן בלתי חוקי‭...‬ במקום שהמדינה תאכוף את החוק ותפנה את המאחז, היא פועלת להכרזה על עוד ועוד אדמות כעל קרקעות מדינה, שאותן היא מייעדת אך ורק למתנחלים, ובנוסף מחפשת כל דרך להימנע מהשבת אדמות פרטיות לבעליהן הפלשתינים‭."‬