ריבלין ופרנק-ולטר שטיינמאייר
ריבלין ופרנק-ולטר שטיינמאיירצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח היום (רביעי) בטלפון עם ידידו נשיא גרמניה הנבחר פרנק-ולטר שטיינמאייר וברך אותו על היבחרו.

שטיינמאייר יושבע ויכנס לתפקידו בסוף מרץ.

״אני שמח כל כך לברך אותך כנשיא וכידיד גדול של ישראל. מעומק ליבי נשיא יקר, אני מברך אותך ומאחל לך הצלחה גדולה. אני מודה לך על כל מה שעשית עבורנו כשר חוץ ואנו מצפים לעשיה המשותפת עם כניסתך לתפקיד", אמר ריבלין.

הנשיא ריבלין הזמין את הנשיא הגרמני הנבחר לבקר בארץ: ״אני מצפה לראותך בקרוב״. הנשיא הנבחר שטיינמאייר הודה לנשיא ריבלין: ״תודה רבה לך אדוני הנשיא, חברי היקר וכעת - אני שמח לומר גם קולגה״.

שטיינמייאר אמר כי ישמח להגיע לישראל בהזדמנות הראשונה שתתאפשר. ״ישראל יקרה לליבי ויש לי חברים רבים בישראל. אני חושב שיצא לי לבקר בישראל למעלה מ-25 פעמים, וכבר הפסקתי לספור", צחק שטיינמייאר.

הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, אמר בתגובה לבחירתו של פרנק וולטר שטיינמאייר לתפקיד נשיא גרמניה: "פרנק וולטר הוא ידיד של הקהילה היהודית ותמיד שימש אוזן קשבת עבורנו וסייע בכל מה שהיה יכול".

הרב טייכטל הוסיף כי מדובר בבשורה טובה לקהילה היהודית בגרמניה ומחוצה לה. "העובדה שאדם כמוהו נבחר לתפקיד הרם הזה – היא בשורה טובה לקהילה היהודית בגרמניה. בעידן בו הקיצוניות נמצאת בעליה באירופה, הבחירה שלו היא גם בשורה טובה לקהילות יהודיות רבות נוספות באירופה. אנו מברכים אותו שיצליח במילוי תפקידו", אמר.

שטיינמאייר ייכנס לתפקידו במקומו של הנשיא היוצא יואכים גאוק, והוא יהיה הנשיא ה־12 של גרמניה. בנאום התודה שלו כינה שטיינמאייר את גרמניה "עוגן של תקוה" ואמר שהמדינה צריכה לקחת אחריות ולשמש דוגמה למדינות חרות. "גרמניה נותנת לאחרים השראה להיות אמיצים לא משום שהכל טוב כאן, אלא משום שהראנו כמה המדינה שלנו יכולה להשתפר".