חבר הקונגרס הרפובליקני הטרי מפלורידה, בראיין מאסט, הקדיש נאום בן כ-4 דקות לסגן הדר גולדין הי"ד וקרא לאו"ם "להפסיק להיות שטיח שהפלשתינים מדלגים עליו כשהם עורכים מסע קניות באו"ם בכדי להגשים את האג'נדה שלהם".

מאסט – שאיבד את שתי רגליו במסגרת פעילות מבצעית באפגניסטאן – התנדב בשורות צה"ל בזמן מבצע צוק איתן.

"בשבוע שעבר היתה לי ההזדמנות לפגוש את משפחתו של הדר", אמר מאסט בנאום במליאת הקונגרס. "הם אינם יכולים להעניק לבנם קבורה נאותה, כי חמאס מחזיק את גופתו כבת ערובה. אנו יודעים שחמאס אינו מעריך חיי אדם. הם שואפים להשמיד את כל מה שיקר לליבן של ישראל וארה"ב וישראל... עלינו להיכנס לפרק חדש. פרק שבו אנחנו תומכים בבעלי בריתנו הישראלים, ועומדים לצידם במאבק על החירות".

מאסט תיאר את נפילתו של הדר, לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש בתום מבצע צוק איתן. "ישראל נכנסה להפסקת האש הזו בעידודו של מזכיר המדינה לשעבר [של ארה"ב] ושל האו"ם", הזכיר. "עליהם לשאת בחלק מהאחריות בלוודא שגופתו תוחזר הביתה. אני קורא לאו"ם לפעול למען הדבר הנכון, ולהראות שיש לו עמוד שידרה".

מאסט סיפר שעל רצועת הנשק של הדר נרקמו המילים "עוז וענווה".

"הוא נלחם, לא מתוך שנאה לאויבו, אלא בכדי להגן על משפחתו ומולדתו", אמר. "הוא השתמש במילים הרקומות כתזכורת לכך שלחייל יש את העוז להשתמש בנשקו כשהדבר נדרש, אבל עוד יותר חשוב מכך, יש לו את הענווה בכדי להימנע מלהשתמש בו, בשם השלום".