נתניהו וטראמפ בבית הלבןחזקי ברוך, וושינגטון

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס למסיבת העיתונאים בבית הלבן שם הצהיר נשיא ארה"ב החדש כי אינו דוגל דווקא בפתרון "שתי המדינות".

"עידן חדש. דגל פלסטין הורד היום מהתורן ומוחלף בדגל ישראל. לפלסטינים יש כבר שתי מדינות: בעזה ובירדן. אין צורך בשלישית. אני מברך את ראש הממשלה שקיבל את ההחלטה הנכונה, גילה מנהיגות ותעוזה וביצר את בטחון ישראל וריבונותה. כעת יש להביט קדימה ולעצב תפיסה אסטרטגית מחודשת לאור המציאות החדשה", דברי בנט.

שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי),בירכה בראיון לגלי צה"ל על דבריו של נשיא ארה"ב טראמפ, "היסטוריה. אחרי שנים שדגל פלסטין הונף בראש התורן הוא הוחלף בדגל ישראל".

שר המדע, אופיר אקוניס, אמר הערב אחרי פגישת טראמפ-נתניהו, "סופסוף הגיע סופו של רעיון שגוי ומסוכן: הקמת מדינת טרור פלשתינית בלבה של ארץ ישראל.

גם הנשיא טראמפ מבין שנוסחת 'שתי מדינות' לא תביא לשלום במזרח התיכון, ושצריך למצוא פתרונות אחרים כדי להשיג שלום. זהו יום חשוב מאוד לכל אוהבי ארץ ישראל".

השר גלעד ארדן הוסיף, "זהו יום חשוב מאד. אני מברך את ראש הממשלה שמייצג את עמדת ישראל בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. אמירותיו מוכיחות שאנו בעידן חדש".

שר הבינוי והשיכון, האלוף (מיל') יואב גלנט, אמר כי מדובר ב"נאום היסטורי של טראמפ: 'לא נאפשר לאיראן להחזיק נשק גרעיני לעולם, לעולם. הפלסטיניים מלמדים הרבה שנאה, הם חייבים להפסיק והם חייבים להכיר בישראל' - אלו הם דבריו. יש לנו ידיד בבית הלבן".

השר אורי אריאל ציין כי "דברי הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו בפגישה הערב מהווים נקודת מפנה חשובה במדיניות הבטחונית והמדינית של ישראל. יישר כוח לראש הממשלה נתניהו ששמר על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל: ביטחון, התיישבות, ציונות"

"השלבים הבאים הם תנופה כלכלית של האזור, החלת הריבונות ביו"ש והשבת יהונתן פולארד הביתה - לישראל", דברי השר אריאל.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, ציינה כי "מסיבת העיתונאים הערב של טראמפ ונתניהו מבשרת על עידן מדיני חדש ועל פתיחת הרעיון של פתרון אזורי. אני מברכת על כך שלראשונה מזה 25 שנה יש רצון אמריקאי לחשיבה חדשה ולכיבוד האינטרס הישראלי כפי שהוכרע על ידי העם בישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי ההצהרות של נתניהו וטראמפ מוכיחות כי ."הכדור נמצא אצל ראש הממשלה".

"טראמפ מצהיר פעם אחר פעם שהוא יגבה את החלטות ראש ממשלת ישראל ורואים זאת בבירור. אני שמח שפנטזית פתרון שתי המדינות לא הוזכרה בפגישת טראמפ לנתניהו. הערתו של נשיא ארה"ב על כך שמדינת ישראל תצטרך להתגמש, מעניינת. השאלה היא כמובן למה כוונתו", הוסיף דגן.

לדבריו, "ברור שמבחינתנו אין שום מוכנות לוותר ולו על גרגר אחד של התייישבות יהודית בכל מקום בארץ ישראל. אני מקווה לראות בעקבות הפגישה הזו שההגיון המדיני חזר למחוזותינו. ונוכל לראות דרכים להגיע לשלום, מבלי לפגוע בזכויות אדם של מתיישבים יהודים בכל מקום שהם זו שעה היסטורית".

נשיא ארצות הברית טראמפ אמר במסיבת העיתונאים עם ראש הממשלה נתניהו בבית הלבן כי הוא נחוש לקדם את השלום בין ישראל לפלסטינים אך מבהיר כי שני הצדדים הם שיצטרכו לקבל את ההחלטות ולהתפשר. לשאלה אם הוא מחוייב לפתרון שתי המדינות השיב טראמפ, "אני בוחן את פתרון שתי המדינות וגם פתרון של מדינה אחת, ואהיה מרוצה מכל פתרון שימצא חן בעיניי הישראלים והפלסטינים".

טראמפ קרא לראש הממשלה נתניהו לעכב מעט את הבנייה בהתנחלויות. עוד ציין כי היה שמח להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים וממשלו החל לבחון את הסוגיה הזאת.

בעניין הגרעין האיראני התחייב הנשיא טראמפ שארצות הברית לא תאפשר לטהראן לפתח נשק גרעיני.