התאונה הקשה בדרום
התאונה הקשה בדרוםצילום: דוברות כבאות והצלה נגב

טוביה ובתיה מרגלית, בני 75 מרמת גן, היו סבא וסבתא גאים במיוחד בנכדם ליאור, שסיים אתמול קורס קציני השריון בבה״ד 1.

בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח הבוקר כי הזוג יצא מביתו במרכז הארץ דרומה לבסיס במצפה רמון כדי לראות את נכדם עונד את דרגות הקצונה הנכספות, אבל בדרכם לטקס נגדעו חייהם בתאונת דרכים מחרידה שגבתה חייהם של שלושה אנשים.

במשך שעה ארוכה עמלו הצוותים על החילוץ של הפצועים וההרוגים מכלי הרכב, ואז התבררו התוצאות הקשות: שלושה הרוגים וארבעה פצועים.

במכונית האחרת היו זוג תיירים מצרפת בשנות ה־40 לחייהם, ואחד מכלי הרכב עף באוויר למרחק רב והתהפך מעוצמת ההתנגשות. שלוש נוסעות שהיו במכונית נוספת שנפגעה כתוצאה מהתאונה נפצעו באורח קל. מחקירה ראשונית עולה כי אחד מכלי הרכב איבד שליטה מסיבה שטרם ברורה.

בדיווח נאמר כי אחת מבנות המשפחה זיהתה את גופותיהם של הוריה אתמול בלילה במכון לרפואה משפטית באבו כביר והלוויתם צפויה להתקיים היום.

במהלך הטקס הסיום של קורס הקצינים נמנעו בני משפחתו של סג”מ ליאור לספר לו את בשורת האיוב והמתינו עד לסיום הטקס, אז לקחו אותו הצידה ובישרו לו את הבשורה המרה. בני המשפחה שרק רצו לשמוח בשמחתו ביום שהפך לקצין, חיבקו אחד את השני ובכו יחד בשל מות הסבא והסבתא.

"הם היו זוג מוקף בחברים", צוטטה בעיתון אמש בכאב גדול בתם איריס. "היו מאוד חברותיים, מוקפים בחברים שמאוד אהבו אותם. הם אהבו לחיות, נהנו מהחיים, לטייל בארץ ובעולם, לרקוד ובעיקר להתנדב. כל חייהם הם התנדבו. הם היו אבא ואמא וסבא וסבתא הכי מדהימים שכל אחד יכול לאחל לעצמו. הם בני 75 ועד עכשיו היו נוסעים פעם בשבוע לשמור על הילדים. ביום ראשון היינו אמורים לטוס לרומא לחגוג יום הולדת 50 של נורית אחותי ויום הולדת 75 שלהם. הם היו מאוד אהובים. היה להם חשוב מאוד להגיע לטקס הסיום קורס הקצינים של ליאור. הם היו באים לכל אירוע וטקס של הנכדים".

לפי נתוני עמותת "אור ירוק" מאז שנת 2003 אירעו בקטע הכביש הזה של צומת הרוחות 75 תאונות שבהן נפגעו מעל 200 בני אדם.

בנוסף, לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת 2017 נהרגו 48 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 50 בתקופה המקבילה אשתקד.

תאונה קשה בכביש 40