בנט בכנס ירושלים
בנט בכנס ירושליםצילום: ישראל ברדוגו

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט משבח את ראש הממשלה על מה שהוא מכנה "הפסקת אימוץ קו מדינת פלסטין" ומסביר כי יידרש בירור סביב אופן ריסון הבניה שנתניהו מבקש להחיל בהתנחלויות.

"אני מאוד שבע רצון", אומר בנט בראיון לרדיו 'קול ברמה'. "נתניהו קיבל אתמול החלטה נכונה להפסיק לאמץ את קו מדינת פלסטין, קו שממשלת ישראל אימצה 24 שנים".

באשר להתטאותו של טראמפ בנוגע להתנחלויות, אמר בנט כי "יש הבדל בין דבריו של אובמה 'אפילו לא לבנה אחת', לבין דבריו של טראמפ שדיברו על ריסון מסויים. אנחנו נצטרך להבין בדיוק במה מדובר. אין סיבה שמדינת ישראל לא תוכל לבנות בהר חומה, אפרת ועוד".

"לפני שנתניהו יצא לוושינגטון, הגדרנו יחד פרמטרים ברורים מאוד לגבי בנייה חופשית. אנחנו נצטרך לראות היכן הדברים עומדים. אני לא רוצה לדון במה שאני עוד לא יודע. רה"מ ינחת ונשמע בדיוק מה נידון.

בנט התייחס לשאלת הפרישה מהממשלה במידה והממשלה תקפיא בניה בהתיישבות. "הצלחנו בשנים האחרונות לקדם כל כך הרבה דברים, מבלימת שחרור מחבלים וחוק הסדרה, ועכשיו המהלך הגדול של ירידה ממדינה פלסטינית, אני עושה זאת בלי אולטימטומים ובלי איומים, אני מכבד מאד את רה"מ אנחנו עובדים יחד בנושאים הרי גורל. לכן אני לא רוצה להצהיר שום דבר. הדרך שלנו ידועה ומצליחה מאוד בשנים האחרונות. אנו רואים שינויים שמעולם לא דמיינו במדינת ישראל".

בנט התייחס לחוק ההסדרה שלא כלל את סעיף עמונה. "הבעיה לא הייתה כחלון בסעיף 7 אלא מועצת הבטחון של האו"ם. אם היינו מתעקשים ההחלטה הייתה הרבה יותר קשה אולי אפילו מחייבת ולא רק סמלית. כחלון היה חלק מהענין אבל לא הוא היה הבעיה. פוליטית, ייתכן שאפשר היה להעביר גם את סעיף 7, חשבתי שלא נכון לעשות זאת בשלהי ממשל אובמה ולגרום נזקים למדינת ישראל כשלפנינו ממשל אוהד בפתח".

בנט אמר כי "חוק ההסדרה נותן פירותיו". באשר לעתירות נגד החוק אמר בנט כי "לא מעט עתירות נפלו בעבר. כשארגוני השמאל עתרו נגד בתים היה מתחיל הליך שיכול להסתיים בפינוי. כרגע כל העתירות נעצרו כי יש חוק שהוא בתוקף. אני לא חושב שראוי שבג"ץ יפסול חוקים של הכנסת".

שר החינוך אף נתן דעתו על היוזמות לבלימת התערבות בג"ץ בחקיקות הכנסת. "יש הרבה מאוד אפשרויות אפקטיביות לרסן את עודף אקטיביזם של בג"ץ ויש עודף אקטיביזם,. הצעד הראשון זה מינוי שופטים יותר שמרניים ואת זה אנחנו הולכים לעשות בזמן הקרוב. יש עוד סל כלים, אחד מהם זו גם פסקת ההתגברות. נצטרך לבחון כלים במקביל בגלל הווטו של כחלון".

בנט התייחס אף למהומה שהתחוללה אתמול בכנסת סביב הצעת החוק של יש עתיד להפסיק לתקצב מוסדות המפלים על רקע עדתי ואמר כי הוא מצטרף לעמדה החרדית.

"אני מצטרף לחרדים שהפילו את החוק של מאיר כהן, זה חוק פופוליסטי, אני וח"כ מרגי פעלנו לצמצום תופעת האפליה ומיגורה". בנט הוסיף "לא אתן מנדט לממשלה עם לפיד".