יעקב פרי
יעקב פריצילום: פלאש 90

בחירתו של משוחרר עסקת שליט יחיא סנוואר, שנדון לארבעה מאסרי עולם וישב בכלא הישראלי 22 שנה, ליו"ר הוועדה המדינית של ארגון החמאס, מבשרת על עידן חדש, שונה, חד וקיצוני יותר.

יורשו של איסמעיל הנייה רואה בהתנגדות המזויינת ככלי היעיל ביותר לפגיעה במדינת ישראל ובמדיניותה. הוא מוליך קו נוקשה נגד הרשות הפלשתינית וארגון פת"ח, וקרוב לוודאי שינסה להחליש עוד יותר את האחיזה המועטה שיש לה ברצועת עזה.

יחיא סנוואר יחזק את שיתוף הפעולה עם איראן וירחיב אותו משמעותית מבחינת השפעה, אמל"ח ותמיכה כספית. באשר למערכת היחסים עם מצרים קשה להעריך האם ינסה לשקם את הקשר מול השלטון בקהיר או שדווקא יעמיק את הקשרים עם האופוזיציה של האחים המוסלמים.

עוד סביר להניח כי ישתנו היחסים רבי-התהפוכות בין חמאס חו"ל לחמאס עזה, ולא בהכרח לטובתם ולרווחתם של תושבי רצועת עזה הנאנקים במצוקות הומניטריות קשות, וחיים תחת קלגסי ארגון טרור אכזרי ועריץ ששולט בהם.

סנוואר ימשיך ביתר שאת, בשיתוף פעולה עם מוחמד דף, את ההכנות לסבב הבא מול ישראל, יגביר את הברחות האמל"ח, את ייצור הרקטות ואת חפירת מנהרות התקיפה. אני סמוך ובטוח שהוא יזכה לתשומת לב מרבית מארגוני המודיעין ומצה"ל, שיהדקו את המעקב אחריו ואחרי פעילותו כדי למנוע הפתעות שיסכנו את ביטחונה של ישראל.

יעקב פרי

ח"כ מטעם יש עתיד וראש השב"כ לשעבר