שחקני לינקולן החובבנים חוגגים היסטוריה
שחקני לינקולן החובבנים חוגגים היסטוריהצילום: רויטרס

לגביע חוקים משלו, אבל גם באנגליה לא האמינו שדבר כזה יכול לקרות.

אמש (מוצאי שבת) נרשמה היסטוריה חד פעמית באנגליה, כשקבוצת חובבנים מהליגה החמישית הדיחה את יריבתה מהליגה הראשונה, בשלב שמינית גמר הגביע האנגלי.

משחקי שמינית הגמר שנפתחו אמש, נפתחו עם סנסציה אדירה כשלינקולן הקטנה הדיחה את ברנלי מהפרמייר-ליג, הליגה הראשונה באנגליה, כשניצחה אותה בתוצאה 0:1 משער של שון רגאט הבלם בדקה ה-89.

לינקולן, מוליכת הליגה החמישית, עושה היסטוריה ומעפילה אל שלב רבע גמר הגביע, כשלמעשה היא הקבוצה הראשונה מאז 1914 שמעפילה מהליגה החמישית אל רבע גמר הגביע האנגלי. הקבוצה הקודמת שעשתה זאת, אי שם ב-1914 הייתה ק.פ.ר.

עצם ההגעה של לינקולן לשלב שמינית הגמר נחשבת הפתעה בממלכה האנגלית, כשזו עברה שישה סיבובים בהם הדיחה בין היתר גם איפסוויץ' וברייטון מהצ'מפיונשיפ, הליגה השניה באנגליה. סנסציה כמו שנרשמה אמש, עוד לא קרתה בממלכה כבר הרבה מאוד זמן. 103 שנים ליתר דיוק.

הסנציה גדולה עוד יותר בהתחשב בכך שהיריבה ברנלי נחשבת לאחת הקבוצות הטובות בליגה הראשונה כשזו מחזיקה במאזן הבית השלישי הטוב ביותר בליגה, כשצברה 29 מתוך 30 הנקודות האפשריות באצטדיונה הביתי. הפסד הבית האחרון של ברנלי היה בנובמבר 2016, כשאפילו צ'לסי החזקה סיימה שם לאחרונה בתיקו 1:1. את לינקולן הקטנה זה לא הרשים.

גם השער שכבשה לינקולן הוא סיפור לא קטן, כשהכדור אותו נגח הבלם רגאט ספק עבר את קו השער, ושופטי המשחק נעזרו במצלמות הטלוויזיה בכדי לאשר את השער שעשה היסטוריה בממלכה.

מאמן לינקולן, דני קאולי, היה עד לפני שנה מורה להתעמלות. היום כולם כבר מכירים אותו כשזה מעפיל אל שלב 8 האחרונות בגביע האנגלי.