אין סיבה להגביל מאות אלפי יהודים

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הבוקר (ראשון) לבקשת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ "לעצור מעט" את הבנייה ביהודה ושומרון.

"כל עוד השטח של היישובים הוא 23% משטח יהודה ושומרון, אין שום סיבה להגביל מאות אלפי יהודים שגרים שם, ויש להם כוח לממש את הקניין ושבניהם יגורו לידם", אמר ארדן לפני ישיבת הממשלה.

על דבריו של טראמפ במסיבת העיתונאים עם ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון, אמר ארדן: "הנשיא אמר 'להמתין קצת', זה יכול להיות גם יומיים-שלושה".

בישיבת הממשלה התייחס נתניהו לפגישה עם הנשיא האמריקני וסיפר כי סוכם על הקמת צוות משותף שידון בנושאי הבנייה ביו"ש. "הברית עם ארצות הברית תמיד הייתה איתנה והתחזקה עוד יותר. הראייה המשותפת שלנו היא על ההזדמנויות במזרח התיכון, שנינו רואים עין בעין בעניין איראן", אמר.

הפגנת תושבי עמונה מול ישיבת הממשלה

מחוץ לישיבת הממשלה הפגינו תושבי עמונה בעקבות הדיווחים בשבוע שעבר ולפיהם ראש הממשלה נתניהו שוקל מחדש את התחייבותו להקים יישוב חדש למפוני עמונה.

שר החקלאות אורי אריאל שוחח עם התושבים לפני כניסתו לישיבת הממשלה והבטיח לומר לראש הממשלה כי ''אנחנו מחויבים לאנשי עמונה להקמת ישוב חדש עבורם ביו''ש''.

אריאל שיגר איום מרומז לעבר נתניהו, ''אני לא רואה איך הקואליציה ממשיכה לעבוד בצורה תקנית בלי לעמוד בהתחייבות הזו לאנשי עמונה ולעם ישראל כולו".

שר החינוך נפתלי בנט הקשיב גם הוא לתושבים ואמר להם: "ראש הממשלה חתם על התחייבותו לבנות לכם ישוב חדש ועלינו לעמוד בה". שרת התרבות מירי רגב הבטיחה לתושבים: ''אני הולכת עכשיו לראש הממשלה לומר לו - הבטחות צריך לקיים''.