השר אקוניס: אין פרטנר ולכן אין שלום

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס (הליכוד) התייחס לסכסוך הערבי-ישראלי והזהיר מהקמת מדינה פלסטינית שהיתה מעמידה את ישראל בסכנה ביטחונית.

"אני שמח לראות שפתרון שתי המדינות ירד מסדר היום, זאת מהפכה גדולה בשיח שהיה קיים פה בשמונה השנים האחרונות", אמר אקוניס לפני ישיבת הממשלה.

אקוניס אמר כי אובמה לחץ על מדינת ישראל בנושא המדיני כאילו אין שום דבר אחר, כלשונו. ''פתרון שתי המדינות היה מעמיד את ישראל בסכנה ברורה ומיידית של טרור פלסטיני, חוץ מזה ששום עם בעולם לא מוסר את אדמתו לידי האויב, ולכן הרעיון הזה שהיה מופרך וישראל נלחצה תחתיו שמונה במשך שנים ירד מסדר היום.

"נאבקתי ברעיון שמונה שנים גם כשהייתי מיעוט מבוטל. צריך להמשיך להיאבק בדבר הזה ולגייס דעת קהל ישראלית ובינלאומית", הוסיף שר המדע.

לדבריו, ''אני תומך בתהליך שלום, אני תומך במשא ומתן עם הפלסטינים, אני תומך במשא ומתן עם כל מדינה ערבית ועם כל מי שרוצה שלום איתנו, אבל לא עם מי שרוצה שרוצה להיות במקומנו כפי שהפלסטינים רוצים.

''אם הפלסטינים פעם במאה שנה יהיו רציניים בכוונותיהם לשלום, אז יוכל לבוא שלום. לדאבון הלב אין פרטנר בצד השני, הם לא רוצים ולכן אין איתם שלום", הדגיש השר אקוניס.