חיפה מול ירושלים הערב
חיפה מול ירושלים הערבצילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

אם בהפועל ירושלים חשבו שאין יותר לאן לרדת לאחר איבוד תואר גביע המדינה בכדורסל בשבוע שעבר, הערב (ראשון) חיכתה להם התשובה - יש ועוד איך.

רגע לפני שהם פוגשים את גראן קנאריה הספרדית בשלב רבע גמר היורוקאפ, הירושלמים נכנסים למשבר עמוק. אין לזה שם אחר.

הירושלמים ששבו לליגת העל שלושה ימים לאחר הפסדם הכואב בגמר גביע המדינה בכדורסל למכבי ת"א, חשבו שיצליחו לעבור בקלות את המשוכה בדמותה של מכבי חיפה, אך אלה נראו רע מאוד ובתוספת לערב קליעה גדול של שחקני חיפה זה הסתיים בתבוסה.

עבור סגנית האלופה מירושלים מדובר בהפסד שמינית שלה ב-19 משחקי הליגה העונה, ואם להוסיף את פציעתו של שחקנה הישראלי בר טימור, נראה שהירושלמים יתקשו עד מאוד לצאת מהמשבר.

הירוקים מחיפה עם ניצחון חשוב שיעזור להם לקראת מאבקי העליה לפלייאוף.

החיפאים פתחו את המשחק מצויין, ולאחר 10 דקות של משחק הובילו ב-9 נקודות, עם 14:23. ברבע השני הצליחו הירושלמים להתקרב מרחק נקודה, אבל ערב קליעה נדיר של המקומיים מחיפה הוריד אותם להפסקת המחצית כשהם מובילים בתוצאה 36:40.

ברבע השלישי הגדילו החיפאים את היתרון, ולאחר פציעת בר טימור זה כבר היה נראה גדול על הירושלמים לחזור למשחק, כשאלה ירדו בפיגור 49:63 אל הרבע האחרון.

ברבע האחרון והמכריע הירושלמים צימקו עד ל-10, אבל שם כבר נגמר לה האוויר, וחיפה שייטה בדרך לתבוסה, 69:86.

קלעו למכבי חיפה: אורלנדו מנדס ולדס 17 נקודות, עוז בלייזר 16 ו-5 ריבאונדים, עמית שמחון 15 ו-5 איבודים, וויל גרייבס 13, גרגורי ורגאס 11, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, קווין פינקני 9, ג'ון דיברתולומאו 3, דניאל קופרברג 2.

קלעו להפועל ירושלים: טראוויס פיטרסון 14 נקודות, קרטיס ג'רלס 11 ו-9 אסיסטים, טרנס קינזי 10, ליאור אליהו 9 ו-4 איבודים, אמארה סטודמאייר 8, שון ג'ונס 8 ו-5 ריבאונדים, יותם הלפרין 4 ו-4 אסיסטים, בר טימור 3, אייזיק רוזפלט 2.

משחקים נוספים שהסתיימו הערב במסגרת מחזור מספר 19 בליגת ווינר סל:

הפועל אילת הביסה את הפועל חולון בתוצאה 66:81, והפועל תל אביב ניצחה את עירוני נהריה בתוצאה 71:92 בעזרת 35 נקודות של מארק ליונס.