דווין סמית'. ערב מצויין שלו מול קרית גת
דווין סמית'. ערב מצויין שלו מול קרית גתצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מי שתהה איך מכבי תל אביב תיראה רגע אחרי שזכתה בגביע המדינה קיבל הערב (ראשון) תשובה ניצחת.

הצהובים הביסו בחוץ את נועלת הטבלה, מכבי קרית גת 103-79, במשחק שבו הכל הלך להם - ובפתח של שבוע ארוך - משחק ליגה נוסף בשלישי ומשחק יורוליג בחמישי.

כבר מהרגע הראשון היה ניכר שהצהובים שולטים במשחק - ובמיוחד מחוץ לקשת. אשקלון אמנם הובילה 2-4, אבל זו היתה הפעם האחרונה שהיא היתה בצד המוביל - וראוי להזכיר שמכבי שיחקה בלי גאודלוק ולנדסברג, שאמנם התלבשו - אבל נחו לאורך המשחק על הספסל.

דווין סמית' פתח את מטווח השלשות, די.ג'יי סילי וויקטור ראד הצטרפו - והצהובים כבר ביתרון 17-6. גיא פניני סגר את הרבע הראשון במסירה מדהימה בין הרגליים לדאנק של סילי והרבע הראשון הסתיים ביתרון צהוב ומוחץ 23-7.

המטווח הצהוב מבחוץ נמשך גם ברבע שני וההפרש צמח. לקראת סיום המחצית עוד ניסו המארחים לתת מעצמם ולהוריד את ההפרש בריצת 0-8. בסיום המחצית 48-31 למכבי.

ברבע השלישי דווין סמית' עם שלשה כמובן החזיר שוב את המומנטום לצהובים - ואחרי הטבעה של איתי שגב ירה שלשה נוספת. הצהובים לא נעצרו ורצו גם ברבע הזה, שהסתיים ביתרון 74-49.

החגיגה של הצהובים נמשכה כמובן גם ברבע האחרון. אפילו נווה בן שמן מקצה הספסל עם דקות ראשונות בקריירה בליגת העל, השתתף בחגיגה דקה לסיום עם שלשה משלו - ה-19 במספר של מכבי תל אביב במשחק הזה שגרמה לספסל לחגוג כאילו זכה שוב בגביע.

הצהובים יוצאים מעודדים מאוד מהמשחק הזה, לקראת האתגרים שמזמן להם השבוע הקרוב.

למכבי ת"א קלעו: סילי 23, סמית' 20, ראד 16 (9 ריבאונדים), מקל 10 (7 אסיסטים), פניני 9 (7 אסיסטים), אוחיון 9, שגב 7, אייברסון 6, בן שמן 3.

לאשקלון: באומן 20 (9 ריבאונדים), סלבי 17 (6 אסיסטים), קרטר 17, קלי 14 (10 ריבאונדים), מאיור 3, דותן 3, שולמן 2, לייש 2, רוזנברג 1.