ריסוס גראפיטי
ריסוס גראפיטיצילום: איסטוק

הליגה נגד השמצה העניקה בשבוע האחרון תעודת הוקרה לגרגורי לוק, צעיר שמחק כתובות נאצה אנטישמיות שרוססו ברכבת התחתית בניו יורק.

באירוע שאירע לפני כחודש נתקלו נוסעים ברכבת התחתית בכתובות נאצה קשות. גרגורי לוק, סיפר לכלי התקשורת המקומיים כי "הסתכלנו אחד על השני ברכבת והבנו שצריך לעשות משהו, שאלתי למי יש טישו ויחד התחלנו למחוק את הסיסמאות הקשות. תוך דקות ספורות התגייסנו כולנו ללא הבדל גזע ודת ומחקנו את הסיסמאות האנטישמיות והנאציות".

בטקס אמר לוק כי "קיוויתי שכמה מן האנשים בקרון יעזבו עם הרגשה טובה, שהסרנו את הכתובות הללו, באמת לא ציפיתי שזה יהפוך למשהו כזה ואקבל על כך תעודה, עשיתי מעשה המתבקש מכל אדם אחר שנתקל באירוע שכזה".

על פי נתוני משטרת ניו יורק, חלה עליה במספר פשעי השנאה במערכת הרכבת התחתית ב־2016. לדבריה, המשטרה תתחיל לדווח על הנתונים בתדרוך החודשי בפני ועדת האוטובוסים העירונית. התדרוך כיום כולל נתונים על תקיפות שהתרחשו ברכבת התחתיות וברשתות האוטובוסים.

לפני כשבועיים מסרה משטרת ניו יורק שחלה עליה דרמטית בפשעי שנאה בעקבות בחירתו של דונלד טראמפ כאשר רוב האירועים מכוונים נגד יהודים.

בחודש האחרון שלאחר הבחירות בארה"ב נרשמה עליה של 115% בפשעי שנאה בניו יורק, כאשר 24 מקרים מתוך 43 כוונו כנגד היהודים. על פי דיווח של 'הניו יורק אובסרבר', נרשמה עליה של פי שלש בתקריות אנטישמיות לעומת החודש המקביל בשנה שעברה.