האלי: היה מוזרהאו"ם

שגרירת ארה"ב החדשה באו"ם, ניקי האלי, פתחה את תדרוך העתונאים הראשון שלה בהגנה רבת-עוצמה על מדינת ישראל. התדרוך נערך ביום חמישי אולם חמק מדיווחי התקשורת, שהתמקדה עדיין בפגישת נשיא ארה"ב עם ראש ממשלת ישראל, יום קודם.

"הדבר הראשון שאדבר עליו זה מה שראינו שם כרגע. מועצת הביטחון סיימה הרגע את הישיבה החודשית הרגילה שלה על ענייני המזרח התיכון. זו הישיבה הראשונה מסוג זה שהשתתפתי בה ואני חייבת לומר שזה היה די מוזר", אמרה.

לדבריה, מועצת הביטחון אמורה לדון בדרכים לשמור על השלום והביטחון הבינלאומיים, "אבל בישיבה שלנו על המזרח התיכון לא דנו בבניית כוח הטילים הבלתי חוקי של חיזבאללה בלבנון; לא דנו בכסף ובנשק שאיראן מספקת למחבלים; לא דנו באיך נביס את דאע"ש; לא שאלנו איך נגרום לבשאר אל-אסד לשאת באחריות לטבח מאות ואלפי אזרחים".

"לא. תחת זאת, הישיבה עסקה במתיחת ביקורת על ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון", ציינה האלי.

"אני אמנם חדשה פה אך אני מבינה שכך פעלה המועצה, חודש אחרי חודש, במשך עשרות שנים", אמרה האלי והדגישה, "אני כאן בכדי לומר: ארה"ב לא תתעלם מכך יותר. אני כאן בכדי להדגיש את התמיכה היצוקה בברזל של ארה"ב בישראל. אני כאן בכדי להדגיש שארה"ב נחושה בדעתה להתנגד להטייה האנטי-ישראלית של האו"ם".

לא נחזור על הטעותהאו"ם

מגדלורהאו"ם

ניקי האליאו"ם

האלי הוסיפה כי ארצה לעולם לא תחזור על "הטעות הנוראית", כפי שכינתה את החלטה 2334 של מועצת הביטחון. היא סיפרה שהאו"ם התנגד אפילו ליוזמה של ארה"ב לגנות את הפיגוע שאירע באחרונה בפתח תקווה, למרות שלא היה מהסס לגנות אירוע דומה בכל מדינה אחרת.

בנאום שנשמע לפעמים כאילו נכתב עבורה ע"י דני דנון או רון דרמר, כינתה את ישראל "מגדלור של יציבות" וציינה את הצלחותיה בתחומי הטכנולוגיה והיזמות. ישראל בונה מערכות יחסים דיפלומטיות חדשות, ציינה, ומדינות העולם לומדות להכיר בחשיבותה. ארה"ב לא תהסס מעתה להגן על ידידתה ובעלת בריתה, הבטיחה.

"אתה יודע", אמרה לעיתונאי, "פניתי לחברי מועצת הביטחון בבקשה שיעזרו לי להבין; הרי קורים כל כך הרבה דברים בעולם. איך זה שמדי חודש בחודשו, פעם אחר פעם, אנחנו אמורים לשבת ולנהל ישיבה שכל מה שעושים בה זה לעסוק בישראל באובססיביות? זו הבעיה".